Confirmed victory

This petition made change with 813 supporters!

The Consulate General of Italy in Philadelphia might close down as a consequence of budget cuts planned by the Italian Government.

Closing the Consulate would be a significant loss for both the local Italian community and the Country itself.Traditionally a historic site of Italian immigration and home to a large Italian-American community, Philadelphia remains a preferred destination for a new generation of highly educated Italians that move here to study, work and conduct research in the prestigious academic, scientific, medical and business enterprise. The city also represents a strategic bridge between Italy and the United States, offering valuable opportunities for collaboration and joint ventures between local and Italian institutions and business activities. The activities of the Consulate not only guarantee administrative assistance to the Italian community but also and more importantly play a leading role in promoting the Italian culture, language and professionalism. The Italian Consulate represents a fundamental liaison between the lively Italian community in Philadelphia and Italy. Therefore, it needs to be kept open in order to ensure the much-needed contribution of intellectual and economic power from Italians living across the Atlantic Ocean to their home Country.

Il Consolato d’Italia a Filadelfia si trova a rischio imminente di chiusura secondo il piano di riorientamento della rete consolare del Ministero degli Esteri.

La chiusura del Consolato comporterebbe una perdita significativa per la comunità italiana locale ma anche per l’Italia. Oltre a rappresentare un’area storica di emigrazione italiana e la sede di una vasta comunità italo-americana, Filadelfia rimane destinazione privilegiata per una nuova e nutrita generazione di italiani che studiano, lavorano e fanno ricerca nelle numerose e prestigiose realtà accademiche, scientifiche, mediche e imprenditoriali presenti sul territorio. La città accoglie pertanto un bacino importante di emigrazione italiana contemporanea e di esportazione di potenziale intellettuale, creatività e imprenditorialità. Filadelfia rappresenta tradizionalmente anche un punto di contatto strategico tra l’Italia e gli Stati Uniti, offrendo significative opportunità di collaborazione tra enti e realtà produttive locali e italiane. La rappresentanza consolare garantisce non solo la fruizione di servizi amministrativi da parte degli italiani residenti a Filadelfia ma anche e soprattutto un punto di riferimento culturale per la promozione della cultura, della lingua e della professionalità italiane. Il Consolato locale rappresenta pertanto un contatto essenziale tra la vivace comunità italiana dell’area di Filadelfia e l’Italia, che mai come in questo momento storico ha bisogno dell’apporto di tutte le sue energie migliori, comprese quelle che si trovano all’estero.

Today: PI-Philly, Professionisti Italiani a Philadelphia is counting on you

PI-Philly, Professionisti Italiani a Philadelphia needs your help with “Minister of Foreign Affairs Emma Bonino, Prime Minister Enrico Letta: Keep the Consulate General of Italy open in Philadelphia.Mantenete aperta la sede consolare di Filadelfia.”. Join PI-Philly, Professionisti Italiani a Philadelphia and 812 supporters today.