Victoria
Dirigida a Miguel Chavarría Alcalde d'Alboraia

firmantes

La partida del Miracle d'Alboraia és una de les zones de l'horta de València amb major valor ambiental i paisatgístic. Un dels pocs espais en la província en què l'horta s'obri a una platja sense urbanitzar. Per açò, el projecte de Pla d'Acció Territorial de l'Horta de València (PATH), impulsat pel nou govern de la Generalitat Valenciana i encara en tràmit d'aprovació, preveu atorgar-li un grau de màxima protecció pels seus valors natural, el de Sòl No Urbanitzable Protegit Natural.

Quan està prop d'aprovar-se la protecció d'aquest paratge, l'Ajuntament d'Alboraia ha decidit permetre que aquesta zona s'utilitze com a escenari per a un macrofestival de música que espera acollir unes 20.000 persones diàries els propers 8, 9 i 10 de juliol. La realització del Marenostrum Music Festival suposarà un impacte paisatgístic difícilment reversible. Ja durant els preparatius han entrat grues, camions i aplanadores que han enderrocat casetes d'apers i han eliminat canyars, cultius i exemplars adults de tamarius. Inevitablement, l'aglomeració de persones implicarà greus danys sobre la zona dunar, en especial sobre la seua vegetació. Una alteració tan gran del paratge que provocarà una pèrdua dels seus valors naturals i, més encara, quan es rumoreja que l'organització voldria repetir en el mateix espai en els propers anys.

El macrofestival no aporta cap benefici a l'Ajuntament d'Alboraia. L'organització no pagarà cap cànon al municipi i s'ha limitat a repartir 1000 entrades a la joventut del poble - en plena campanya electoral - i a prometre que «regenerarà la zona». El veïnat dels barris propers hauran de suportar tres dies de contaminació acústica, talls de carrers, brutícia i aglomeracions que ja provocaren que aquest mateix festival es deixara de realitzar al Grau de València.

El macrofestival tan sols compta amb un permís per Decret de l'alcaldia(PSPV-PSOE, 7 regidors). Té el rebuig de tota l'oposició (Compromís, PP, Ciudadanos i EU, 21 regidors). Els veïns i veïnes no han rebut quasi informació, cosa que explica l'oposició de totes les Associacions Veïnals d'Alboraia, d'organitzacions agràries i de Per l'Horta, tots agrupats en la plataforma Som Horta d'Alboraia. La forta oposició ha provocat que, a dues setmanes de l'inici del festival, l'Ajuntament reconega que no pot garantir que el festival es realitze, ja que falten una part dels permisos oficials i una part dels propietaris dels terrenys s'han negat a llogar-los per al macrofestival.

Miguel Chavarría, li preguem que escolte als veïns i a les veïnes d'Alboraia i retire el permís a l'organització del Marenostrum Music Festival abans que es produïsquen més danys irreparables en aquest paisatge únic.

Esta petición fue entregada a:
  • Miguel Chavarría Alcalde d'Alboraia

Per l'Horta ha iniciado esta petición con una sola firma, y ha conseguido el objetivo con 90.674. Inicia una petición para cambiar algo que te importa.

Hoy: Per l'Horta cuenta con tu ayuda

Per l'Horta necesita tu ayuda con esta petición «.@MiChavarria: Paralitze el projecte de macrofestival sobre l'horta i platja dels peixets d'Alboraia». Únete a Per l'Horta y 90.673 personas que ya han firmado.