Victory
Petitioning Meritxell Ruiz and 6 others

No al tancament de l'escola pública Mar Nova

Ahora también en castellano !!

El passat divendres 29 d'abril del 2016 els SSTT Maresme Vallès Oriental del Departament d'Ensenyament i l'Ajuntament de Premià de Mar varen decidir dins un despatx el tancament d'una altra escola pública amb un projecte educatiu singular a esquenes de la comunitat educativa.

L'Escola Mar Nova de Premià de Mar és una de les moltes joves escoles, "de nova creació" a Catalunya, allotjada des de fa 9 anys en mòduls prefabricats però amb un projecte educatiu que no utilitza els llibres de text, els deures o els exàmens. El projecte pedagògic de la nostra escola es materialitza amb una metodologia que utilitza l'interès del propi alumne a través de projectes i racons des de l'inici del P3 d'educació infantil fins el 6è de primària. Aquest fet ha convertit la nostra escola amb una opció educativa singular al municipi per a moltes famílies interessades en la renovació pedagògica que actualment estan impulsant a Catalunya, entre moltes altres organitzacions vinculades amb el món educatiu, la Fundació Bofill i EscolaNova21.

Però l'aplicació rotunda i sense compassió del nou Decret de direccions de la Generalitat de Catalunya actualitzat a partir de la LOMCE i la consegüent imposició d'una direcció externa el passat estiu 2015 va ser l'inici d'una cadena d'accions polítiques del Departament d'Ensenyament i l'equip de Govern de l'Ajuntament de Premià de Mar dirigides a tancar un centre educatiu que aglutina docents i famílies compromeses amb una altra manera d'entendre l'educació i una opinió incòmode per aquestes administracions.

Aquest passat mes d'abril la comissió selectiva que avaluava la única candidatura a dirigir la nostra escola els propers quatre anys decidia no aprovar un projecte educatiu innovador deixant un curs més la direcció de l'escola Mar Nova en una situació precària i provisional per al proper curs 2016/17. Una comissió composada per 9 membres, 5 dels quals representants del Departament d'Ensenyament i de l'Ajuntament de Premià de Mar que van fer una avaluació del projecte excepcionalment exigent i estricte com mai s'ha vist. Tot plegat amb una estratègia clarament definida i planificada: tancar l'Escola Mar Nova de Premià de Mar.

En el Consell Escolar de Centre del passat 3 de maig del 2016 l'inspector de zona del SSTT del Maresme Vallès Oriental del Departament d'Ensenyament i la regidora d'ensenyament de l'Ajuntament de Premià de Mar notificaven oficialment a les famílies el tancament de la línia de P3 pel curs 2016/17 i el trasllat de la resta d'escola a una altre centre de l'altre extrem del municipi.

És per tot això que volem denunciar una estratègia clarament planificada i executada pels SSTT Maresme Vallès Oriental d'Ensenyament de la GENCAT i l'Ajuntament de Premià de Mar per desprestigiar la nostra escola i així poder tenir l'oportunitat de tancar-la definitivament en contradicció amb una clara tendència actual a promoure la innovació pedagògica arreu de Catalunya.

Es per tot això que demanem a la Consellera d'Ensenyament Meritxell Ruiz i Isern que aposti per la nostra escola i en comptes de tancar una escola pública singular, li doni el suport institucional i tècnic suficient per esdevenir un centre d'èxit en el futur.

This petition was delivered to:
  • Meritxell Ruiz
  • Directora del SSTT Maresme Vallès Oriental Ensenyament GENCAT
    Sra. Maria Carme Pinya Salomó
  • Alcaldia
    Ajuntament de Premià de Mar
  • Síndic. Sr. Rafael Ribó
    SINDIC DE GREUGES
  • Inspector
    Sr. Jaume Solans Casas
  • Tècnica Regidoria Ensenyament Ajuntament Premià de Mar
    Sra. Rosa Giròs
  • Generalitat de Catalunya

Jordi Estarlich Corominas started this petition with a single signature, and won with 5,259 supporters. Start a petition to change something you care about.

Join others supporting this cause