Elect a Commission President who has made the EP elections her priority

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Christopher Wratil started this petition to Members of the European Parliament

The European Council has proposed to the European Parliament to elect Ursula von der Leyen as the next President of the European Commission. Members of the European Parliament must reject this proposal.

Hundreds of millions of Europeans have cast their vote in the European elections in the hope to decide about the EU's future leadership and direction. European parties have run their election campaigns with lead candidates and promised to all European citizens that they will only elect one of the lead candidates. They now have to deliver on this promise.

If no majority of MEPs can unite behind a lead candidate, MEPs should build a majority for someone else who was deeply involved in the European elections campaign.

As European voters we expect and deserve to be represented by someone who has made us and these elections her or his first priority.

_____________

Deutsch

Der Europäische Rat hat dem Europäischen Parlament vorgeschlagen, Ursula von der Leyen zur nächsten Präsidentin der Europäischen Kommission zu wählen. Die Mitglieder des Europäischen Parlaments müssen diesen Vorschlag ablehnen.

Hunderte von Millionen Europäer*innen haben bei den Europawahlen ihre Stimme abgegeben, in der Hoffnung, über die zukünftige Führung und Richtung der EU zu entscheiden. Die europäischen Parteien haben ihre Wahlkämpfe mit Spitzenkandidat*innen geführt und allen europäischen Bürger*innen versprochen, dass sie nur eine*n der Spitzenkandidat*innen wählen werden. Sie müssen dieses Versprechen jetzt einlösen.

Wenn sich keine Mehrheit der Abgeordneten hinter einem Spitzenkandidaten zusammenschließen kann, sollten die Abgeordneten eine Mehrheit für jemanden finden, der oder die sich intensiv am Wahlkampf für die Europawahl beteiligt hat.

Als europäische Wähler*innen erwarten und verdienen wir, dass wir von jemandem vertreten werden, der uns und diese Wahlen zu ihrer oder seiner ersten Priorität gemacht hat.

_____________

Français

Le Conseil européen a proposé au Parlement européen d'élire Ursula von der Leyen à la présidence de la Commission européenne. Les membres du Parlement européen doivent rejeter cette proposition.

Des centaines de millions d'Européens ont voté aux élections européennes dans l'espoir de décider de la direction et de l'orientation futures de l'UE. Les partis européens ont mené leur campagne électorale avec des candidats principaux et ont promis à tous les citoyens européens qu'ils n'éliraient qu'un seul des candidats principaux. Ils doivent maintenant tenir cette promesse.

Si aucune majorité de députés européens ne peut s'unir derrière un candidat principal, les députés européens devraient construire une majorité pour quelqu'un d'autre qui a été profondément impliqué dans la campagne électorale européenne.

En tant qu'électeurs européens, nous attendons et méritons d'être représentés par quelqu'un qui a fait de nous et de ces élections sa priorité absolue.

Photo: CC-BY-4.0: © European Union 2019 – Source: EP

0 have signed. Let’s get to 500!