Victory

Rimozione dell’immagine dello Sri Harmandir Sahib (Tempio d'Oro) dai manifesti di McDonald. -- Remove Sri Harmandir Sahib (Golden Temple) Image from McDonald's posters.

This petition made change with 3,045 supporters!

ITALIAN-ENGLISH

Per la promozione del panino McVeggie in Italia, McDonald sta attualmente utilizzando l’immagine dello Sri Harmandir Sahib (Tempio d'Oro).

Sri Harmandir Sahib, comunemente indicato anche come il "Tempio d'Oro", si trova nella città di Amritsar, nella regione del Punjab in India ed è stato progettato dal quinto Guru Sikh, Sri Guru Arjan Dev Ji, con quattro ingressi che simboleggiano l'apertura della fede Sikh verso tutte le persone e le religioni.

Sri Harmandir Sahib è un simbolo di fratellanza umana e di uguaglianza. Un posto dove tutte le persone, a prescindere dalla religione, etnia o casta, possono cercare conforto spirituale e compimento religioso senza alcuna restrizione. Esso rappresenta anche l'identità caratteristica, la gloria e il patrimonio dei Sikh. È considerato il luogo più sacro della fede Sikh ed è affine al Vaticano per i cristiani o la Mecca per i musulmani.

Utilizzare l’immagine dello Sri Harmandir Sahib per promuovere fast food è estremamente irrispettoso e offensivo per i sentimenti religiosi della popolazione di fede Sikh in tutto il mondo.

La collettività Sikh accoglie con favore l’inserimento di opzioni vegetariane nel menu di McDonald, tuttavia non tollera le azioni correnti di McDonald che feriscono i sentimenti religiosi di migliaia di Sikh italiani e milioni di Sikh in tutto il mondo.

Inoltre, la confezione del cibo raffigurante l'immagine dello Sri Harmandir Sahib viene poi inevitabilmente gettata via dopo la consumazione del pasto e tale azione non è tollerata dalla popolazione Sikh.

Sikhi Sewa Society, a nome della popolazione di fede sikh italiana e mondiale condanna fortemente McDonald per ferire i sentimenti religiosi della collettività internazionale Sikh.

Noi sottoscritti, sollecitiamo McDonald a:

(1) Eliminare l'impiego delle immagini dello Sri Harmandir Sahib su qualsiasi materiale propagandistico McDonald con riferimento particolare agli attuali manifesti promozionali McVeggie.

(2) Porgere scuse pubbliche ai Sikh di tutto il mondo.

(3) Rilasciare una dichiarazione pubblica sull’esito.

(4) Confermare che non saranno mai più utilizzate in futuro immagini dello Sri Harmandir Sahib o di qualsiasi altra istituzione religiosa Sikh come materiale promozionale.

ENGLISH

Remove Sri Harmandir Sahib (Golden Temple) Image from McDonald's posters.

McDonald's in Italy are currently using an image of Sri Harmandir Sahib (Golden Temple) in their promotion of the McVeggie sandwich.

Sri Harmandir Sahib informally referred to as the "Golden Temple" is located in the city of Amritsar, Punjab, India and was designed by the fifth Sikh Guru, Sri Guru Arjan Dev Ji with four entrances to symbolise the openness of the Sikhs towards all people and religions.

Sri Harmandir Sahib is a symbol of human brotherhood and equality where everybody, irrespective of cast, creed or race can seek spiritual solace and religious fulfilment without any hindrance. It also represents the distinct identity, glory and heritage of the Sikhs. It is considered as the holiest location of the Sikh faith and is akin to the Vatican for Christians or Mecca for Muslims.

The use of the Sri Harmandir Sahib to promote fast food is extremely disrespectful and hurtful to the religious sentiments of the entire Sikh community across the world. The Sikh community welcome the provision of vegetarian options on the McDonald's menu however are unable to condone the current actions of McDonald's which hurt the religious sentiments of thousands of Italian Sikhs and millions of Sikhs worldwide.

Furthermore, the image of Sri Harmandir Sahib depicted on the food packaging is being disposed of following use and such actions will not be tolerated by the Sikh community.

Sikhi Sewa Society on behalf of the Italian and global Sikh community strongly condemn McDonald's for hurting the religious sentiments of the international Sikh community.

We, the undersigned, call upon McDonald's to:

(1) Eliminate the use of Sri Harmandir Sahib images in any McDonald's promotional material in particular the current McVeggie promotional posters.

(2) Demand McDonald's issue a public apology to all Sikhs across the world.

(3) Release a public statement on the outcome.

(4) McDonald's confirm that images of Sri Harmandir Sahib or any other Sikh religious establishment will never be used for promotional material in the future.

Today: Sikhi Sewa is counting on you

Sikhi Sewa Society needs your help with “McDonald's: Remove Sri Harmandir Sahib (Golden Temple) Image from McDonald's posters.”. Join Sikhi Sewa and 3,044 supporters today.