PETIZIONE CHIUSA

Maupal 's art in support of the European Cultural Route on Nicholas of Myra

Questa petizione aveva 256 sostenitori

English Version to follow

Abbiamo la possibilità, con la tua firma, di promuovere un Itinerario Culturale Europeo del Consiglio d’Europa, cioè “un percorso che attraversa uno o più Paesi o regioni, e che si organizza intorno a temi di interesse storico, artistico o sociale europeo, sia in ragione del tracciato geografico dell’itinerario, sia in funzione del suo contenuto e del suo significato”.

Insieme chiediamo al Consiglio d'Europa l'avvio della procedura di candidatura della Nikolaos Route - La Via Nicolaiana per sviluppare i valori di Nicola di Myra detto di Bari: valori sui cui si fonda anche l'Unione Europea.

Con il tuo sostegno, intendiamo rafforzare la partecipazione e il dibattito dei cittadini su cosa oggi significhino i diritti dell’uomo, democrazia culturale, diversità e identità culturale europea, dialogo, scambio e arricchimento reciproco, al di là delle frontiere e dei secoli. Vogliamo tradurre con il tuo talento e la tua passione, i principi europei in soluzioni pragmatiche per la creazione e redistribuzione di opportunità formative, professionali e culturali. Ciò è reso possibile attraverso Progetti strutturali e di innovazione sociale quali sono gli Itinerari Culturali Europei, sostenibili sul piano umano, urbanistico, ambientale.

La figura di Nicola è universalmente venerata e trasversale, perché riunisce Oriente e Occidente e simboleggia nel suo nome la lotta e la vittoria del popolo sulla corruzione e dalle discrepanze sociali, politiche e religiose. Il suo impatto sia in vita che in culto, ha modificato positivamente i rapporti e le alleanze, dalle regioni del Mediterraneo al resto del continente. Le tradizioni folcloristiche sorte dalla sua leggendaria trasformazione in santa Claus, accomunano i nostri natali e le nostre abitudini.
Nicola quindi racconta la nostra storia, in tante forme diverse.
E tu, in che storia stai?

--------------

We wish to promote a European Itinerary based on the values and deeds of Nicholas of Myra, known also by the name of Saint Nicholas of Bari. By signing this petition, you will give us the change to “shape a path that links together several countries and regions by its common historical, social and arts threads.

These signatures aim to support the Nikolaosroute – La Via Nicolaiana’s application by the European Council. Together we are asking to embrace Nicholas’ moral values, as those values inspired European principles and protocols.

Your signature means a lot to us. It boosts our mission on empowering people and open questioning what human rights, cultural democracy, diversity, European Identity, dialogue, exchange  mean over time and place.

We stay focused on translating the European principles and values into something concrete. Something that can reward both your talent and passion. Something that can boost new educational, cultural and working opportunities and that is also affordable under human, urban and environmental points of view. This is our goal and we know, it is achievable within the Cultural European route projects’ framework.

Saint Nicholas is an international and interreligious symbol of peace. It reunites both East and West devotions. His very name reminds the story of loyalty to people’s rights and his support on people’s victory on corruption and social, political and religious breaches. Nicholas’ life and devotion healed allies and international affairs between the Mediterranean area and the rest of the European continent. We share folk traditions that transformed Nicholas into Santa Claus. These traditions tell us how close our past and our customs really are.

They therefore remind us, that Nicholas is a vivid part our story. That he is part of a shared European heritage, that it has simply been told in various ways.

And you, in what story are you in?

Oggi: Νικολαος Route-La Via Nicolaiana conta su di te

Νικολαος Route-La Via Nicolaiana Network for Promotion of European Cultural Heritage Nicholas of Myra ha bisogno del tuo aiuto con la petizione "Maupal's art in support of the European Cultural Route on Nicholas of Myra". Unisciti con Νικολαος Route-La Via Nicolaiana ed 255 sostenitori più oggi.