Petition Closed

Stop Facebook abusing artists and musicians.

This petition had 24 supporters

Every day Facebook makes money by limiting the artists to reach their fans. They create an algorithm that blocks any content that is not hosted on Facebook You may have 20K fans liking your Facebook page, but when you post something it will only reach 5% or less. Unless you boost (Put Money) then things automatically change . Facebook benefits from creators publishing their content on sharing music and videos but uses artists and their needs to promote their music to profit from them in a very bad way.

In the past months there has been a change of mind when it comes to addressing the company's or sites that are not being fair with musicians and with music itself. How can we find new original music if Facebook is only allowing the people with deep pockets reach new audiences? We already have that problem in conventional media Like Radio and Television with Payola and others bad practices. We need to STOP Facebook from using musicians and profiting from them.

By signing this petition you will help thousands of musicians and creators promote their work fairly on Facebook and most importantly new music to be spread on your timeline.

En Español

Todos los días Facebook hace dinero limitando a los artistas para llegar a los fans. Crearon un algoritmo que bloquea cualquier contenido que no es publicado en Facebook .Tu puedes tener 20 mil Seguidores que les gusto tu página de Facebook y si publicas algo sólo lo verán el 5% o menos a pero si le das #Boost (Poner dinero), entonces las cosas cambian automáticamente. Facebook se beneficia de los creadores que publican su musica y vídeos en su plataforma y cambio los explota poniendo estos candados, que solo se abren si pagas dinero para llegar a una audiencia que según tus Likes ya debería estar garantizada.

En los últimos meses se ha producido un cambio de la mente de la industria del entretenimiento que están denunciando a companias y sitios que no están siendo justos con los músicos y con la música en sí. ¿Cómo podemos encontrar nueva música original si Facebook está dejando solamente a personas con dinero y con presupuesto para para llegar a nuevos audiencias? Ya tenemos ese problema en medios convencionales como la radio y la televisión con Payola y otras malas prácticas. Tenemos ponerle un ALTO a Facebook con respecto a estas malas practicas en contra de los artistas.

Al firmar esta petición vas a ayudar a promover un cambio en las practicas de Facebook y si se logra tu seras al beneficiado ya que podras ver mas musica nueva en tu muro y la competencia debería ser por talento no quien tiene mas dinero.

Sinceramente
Arturo Leyva
Cantautor & Productor Mexicano.

Today: Arturo is counting on you

Arturo Leyva needs your help with “Mark Zuckerberg: Stop Facebook abusing artists and musicians.”. Join Arturo and 23 supporters today.