Save innocent lives: Change car seat laws in Canada

0 have signed. Let’s get to 25,000!

March 21st 2013 will forever be engraved in my memory. It’s the day a reckless driver took the lives of two of my children, along with the life of my best friend, their aunt.

Before this day, I thought I knew how to keep my child safe in the car.

My beloved son was only 17 months old when his life was tragically taken in a head-on collision. His car seat was facing forward and he suffered internal spinal decapitation in the impact. My son is one of too many children who are severely injured and killed in motor vehicle collisions each year because they are not using the right seat in the right way.

Some provincial and territorial laws state that children must be at least 1-year-old and 22 pounds to face forward in their car seat. This is wrong, because babies’ bones don’t solidify until after the age of 2 years old.

A positive aspect of our legislation is that the law requires you to use your car seat properly, according to the manufacturer’s instructions. Many car seats are now being made that state that you cannot use them forward facing until a minimum of 2 years old. This means that you must follow the labels on your seat to use the seat legally, but it’s hard to enforce and it isn’t standard across all seats.

The laws are also inconsistent across provinces and territories in Canada.

After having buried my two children, I hope my experience can help other families and prevent the senseless loss of more innocent lives. I visit my kids at a graveyard for their birthdays, and holidays -- thinking about how I can use my loss to create positive change so that other families will not have to suffer as ours has.

Please join me in asking the Honourable Marc Garneau, Minister of Transport, to demand the implementation of immediate changes in all provinces and territories, to ensure laws are updated to require children to be at least 2 years old and 22 pounds before they can legally use a forward-facing car seats.

Provincial authorities must also be held accountable to update these laws and ensure public awareness and support for families who need help to use their car seat safely.

Getting this law changed would help families keep their kids safe.

No mother should have to listen to their child take their last breath. Please sign and share this petition today to save innocent lives.

Here’s an article about why rear facing until a minimum of 2 years old is far more important than meeting a "milestone".

More information on my story:

×

Le 21 mars 2013 restera à jamais gravé dans ma mémoire. C’est le jour où un conducteur imprudent a tué deux de mes enfants et mon meilleur ami, leur tante.

Avant ce jour, je pensais que je savais comment garder mon enfant en sécurité dans la voiture.

Mon fils bien-aimé n'avait que 17 mois lorsque sa vie fut tragiquement mise en échec. Son siège auto était tourné vers l'avant et il a subi une décapitation de la colonne vertébrale lors de l'impact. Mon fils est l’un des trop nombreux enfants qui sont gravement blessés et tués chaque année dans un accident de voiture parce qu’ils n’utilisent pas le bon siège correctement.

Certaines lois provinciales et territoriales stipulent que les enfants doivent avoir au moins un an et 22 livres pour pouvoir faire face à l'avant dans leur siège d'auto. C’est faux, car les os des bébés ne se solidifient qu’après l’âge de 2 ans.

Un aspect positif de notre législation est que la loi vous oblige à utiliser votre siège auto correctement, conformément aux instructions du fabricant. Actuellement, de nombreux sièges d'auto indiquent que vous ne pouvez pas les utiliser avant 2 ans minimum. Cela signifie que vous devez suivre les étiquettes apposées sur votre siège pour utiliser le siège en toute légalité, mais il est difficile à faire respecter et ce n’est pas la norme dans tous les sièges.

Les lois sont également incohérentes entre les provinces et les territoires du Canada.

Après avoir enterré mes deux enfants, j'espère que mon expérience pourra aider d'autres familles et prévenir la perte insensée de vies plus innocentes. Je visite mes enfants dans un cimetière pour leurs anniversaires et leurs vacances. Je réfléchis à la façon dont je pourrais utiliser ma perte pour créer un changement positif afin que d'autres familles ne subissent pas les mêmes souffrances que la nôtre.

Veuillez vous joindre à moi pour demander à l'honorable Marc Garneau, ministre des Transports, d'exiger la mise en œuvre de changements immédiats dans toutes les provinces et tous les territoires, afin de mettre à jour les lois afin d'exiger que les enfants aient au moins 2 ans et 22 livres avant de pouvoir utiliser légalement. des sièges d'auto orientés vers l'avant.

Les autorités provinciales doivent également être tenues responsables de la mise à jour de ces lois et de la sensibilisation et du soutien du public aux familles qui ont besoin d'aide pour utiliser leur siège d'auto en toute sécurité.

Faire modifier cette loi aiderait les familles à assurer la sécurité de leurs enfants.

Aucune mère ne devrait avoir à écouter son enfant prendre son dernier souffle. Veuillez signer et partager cette pétition aujourd'hui pour sauver des vies innocentes.

#childlossawareness #justiceforthemichaudfamilly #onevoiceonefight #carseatsafety

Today: Eran is counting on you

Eran Pelletier needs your help with “.@MarcGarneau: Please save innocent lives. Change car seat laws in Canada.”. Join Eran and 19,780 supporters today.