Petition Closed

Macy's, Sign the "Golden Rules" for Responsible Gold

One gold ring produces over 20 tons of waste during production. The result: gold mining threatens clean water, and the communities that depend on it.  Adding insult to injury, gold mining too often occurs under terrible conditions, including the use of child labor and forced labor.

In Cajamarca, my part of Peru, we see these effects of unethical, dirty gold mining. And I'm ready for it to stop before it gets worse.

Macy's, one of the largest gold retailers in the U.S., can help to transform irresponsible gold mining by signing onto the "Golden Rules" for clean gold. In fact, is one of the largest jewelry retailers in the world who has yet to say "no" to dirty gold. Macy's has a responsibility to their customers and communities no make sure the gold they are selling is clean and responsibly mined. Macy's it's time to stop lagging behind and do the right thing!

----------------------------------------------------

Para extraer el oro necesario para hacer un anillo se generan más de 20 toneladas de desperdicios.  El resultado es que las minas de oro contaminan el agua potable de la que las comunidades de la zona dependen para sobrevivir.  Para empeorar las cosas, la extracción de oro se produce a menudo bajo terroríficas condiciones laborales, que incluyen el trabajo infantil y la mano de obra forzosa.

En Cajamarca, la zona de Perú donde vivo, vivimos cada día los efectos negativos  del sucio negocio de la extracción de oro. Y quiero pararlo antes de que empeore.

Macy's es una de las empresas que más joyas vende en los EEUU y en todo el mundo, y  podría ayudar a cambiar las terribles condiciones bajo las que se extrae el oro, firmando las "Reglas de Oro" y garantizando  que el oro que venden es oro limpio. Macy´s tiene la responsabilidad hacia sus clientes y hacia las comunidades de garantizar que todo el oro que venden es limpio y ha sido extraído bajo en condiciones adecuadas. Macy's, ¡es el momento de hacer las cosas bien!

This petition was delivered to:
  • Beth Charlton
  • Julie Strider
  • Chairman, President, and CEO of Macy's
    Terry Lundgren
  • Vice President, Media Relations
    Holly Thomas
  • Jim Sluzewski

Nilton Deza started this petition with a single signature, and now has 11,871 supporters. Start a petition today to change something you care about.