Come and Get 'Em Fredericton! / Changeons Ensemble Fredericton!

0 have signed. Let’s get to 1,500!

VERSION EN FRANÇAIS SUIVRA:

What's the Recycling Situation in Fredericton?

The City of Fredericton currently does not offer curbside recycling collection to residential buildings with more than four units.  Instead, they require residents of these buildings to drop off their recycling at one of three designated recycling depots.

Fast Facts:

• The City of Fredericton says “an effective recycling program can divert 30-40% of a household’s waste from landfills,” but the City’s diversion rate is only 19%.  (Public Safety & Environment Committee Garbage and Recycling Program Review, 2017)

• Without an effective recycling strategy, the City diverts 522.8 tonnes of recyclable materials from apartment complexes to landfills annually.  (Statistics Canada, 2014 & 2016)

• Among Canadians with access to curbside recycling collection, over 90% reported recycling regularly.  (Statistics Canada, 1994-2006)

• Each residence travelling to a recycling depot negates the purpose of recycling.  Transportation accounts for almost half of toxic air pollution, more than a third of greenhouse gas emissions, and almost 20% of toxic water pollution.  (David Suzuki Foundation, 2014)

Urge City Council to:

• Follow through on its 2016 commitment to make multi-unit residential building recycling a priority.
  • Provide a viable timeline for the implementation of a curbside recycling pickup system for multi-unit residential buildings.

-----------------------------------------

Quelle est la situation de recyclage à Fredericton ?

À l'heure actuelle, la Ville de Fredericton n'offre pas de collecte de recyclage pour les immeubles résidentiels à logements multiples. Au lieu de cela, ils demandent que les résidents de ces immeubles emportent leur recyclage à l'un des trois centres de dépôt désignés.

• La Ville de Fredericton affirme qu'un programme de recyclage efficace peut détourner de 30 à 40% des déchets des sites d'enfouissement, mais le taux de détournement de la ville n'est que de 19%. (Examen du programme de recyclage et d'ordures du Comité de la sécurité publique et de l'environnement, 2017)
  • Sans une stratégie de recyclage efficace, la ville détourne chaque année 522,8 tonnes de matières recyclables des complexes d'appartements vers les sites d'enfouissement. (Statistique Canada, 2014 et 2016)
  • Parmi les Canadiens qui ont accès à la collecte au trottoir, plus de 90% ont indiqué qu'ils recyclaient régulièrement. (Statistique Canada, 1994-2006)
  • Chaque résidence qui se rend à un dépôt de recyclage annule le but du recyclage. Les transports représentent près de la moitié de la pollution atmosphérique toxique, plus d'un tiers des émissions de gaz à effet de serre et près de 20% de la pollution des eaux toxiques. (Fondation David Suzuki, 2014)

Urger le conseil municipal à:

• Respecter son engagement de 2016 à faire du recyclage de bâtiments résidentiels à logements multiples une priorité.
  • Fournir un échéancier viable pour la mise en œuvre d'un système de collecte au trottoir pour les immeubles résidentiels à logements multiples.
  • Adopter une loi prévoyant un tel système de recyclage

Today: St. Thomas 2017 Human Rights Capstone is counting on you

St. Thomas 2017 Human Rights Capstone needs your help with “Lobbying the Fredericton Public Safety & Environment Committee and City Council for Multi-Unit Recycling Collection”. Join St. Thomas 2017 Human Rights Capstone and 1,058 supporters today.