Confirmed victory
Petitioning Deputy Prime Minister, Minister of Energy and Natural Resources, GEORGIA K'akhaber K'aladze and 3 others
This petition was delivered to:
Deputy Prime Minister, Minister of Energy and Natural Resources, GEORGIA
K'akhaber K'aladze
Minister for Penitentiary, Probation and Legal Assistance, GEORGIA
Sozar Subari
ialgujis mimdebare teritoria, sof.mtis ziri.sapkrobile, n.6 axali 57, GEORGIA
Director of Ialguji Prison
President of Georgia, Presidential Palace, Avlabari, Tbilisi, GEORGIA
Mikheil Saakašvili

Liberate Giorgi Gigauri!

(English text below)

Giorgi Gigauri è detenuto ingiustamente in un carcere Georgiano e condannato a 14 anni e 6 mesi per un fatto che non ha commesso, dopo un processo irregolare. Da 4 anni è vittima di continue violenze che hanno degradato il suo stato fisico e mentale fino a farlo finire in sedia a rotelle e con una mano e un piede paralizzati. Dopo 3 tentativi di suicidio è arrivato il momento di dire basta, liberare Giorgi, fare una revisione del processo e ripristinare le condizioni di rispetto dei diritti umani in quelle carceri.

Noi, concittadini di Monteviale (Vicenza), conoscendo personalmente Donara, madre di Giorgi, e avendo seguito ogni istante di questa vicenda, pensiamo che tutto questo non è più tollerabile e abbiamo costituito un Comitato per la liberazione di Giorgi Gigauri, con il quale:

Chiediamo al Presidente della Repubblica della Geogia Mikheil Saakašvili, al Vicepremier della Georgia K'akhaber K'aladze, al Ministro delle Carceri e degli Affari Legali Sozar Subari e al Direttore del Carcere di Ialguji, di occuparsi della vicenda di Giorgi Giguari, detenuto ingiustamente nel suddetto carcere, e di: A) rilasciare Giorgi, permettergli un recupero delle sue drammatiche condizioni che lo tolga dal pericolo immediato di vita in cui si trova, B) promuovere la revisione del processo durante il quale - in assenza di prove e senza aver sentito tutti i testimoni - Giorgi è stato condannato in violazione ai principi di diritto internazionale, C) portare a termine un'indagine nelle carceri dove sono avvenute le violenze documentate nei filmati che tutto il mondo ha visto, punire i colpevoli e ripristinare le condizioni previste dalla Convenzione ONU contro la tortura 10.12.1984 (CAT).

Perché questa petizione è urgente: il governo Georgiano presieduto dal neo-premier Bidzina Ivanishvili ha promesso per il 23 novembre un'amnistia. Crediamo che questa sia un'occasione propizia per far rientrare Giorgi fra coloro che beneficieranno della liberazione, quanto meno per farlo uscire ora e salvargli la vita.

English Version:

Giorgi Gigauri is held unjustly in a Georgian prison having been sentenced, after an unfair trial, to 14 years and 6 months for an act he did not commit. For 4 years he is victim of ongoing violence on him, that have degraded his physical and mental state ending up in a wheelchair with one hand and one foot paralyzed. After three suicide attempts it is time to say "Enough!", free Giorgi now, review his case and restore the conditions of respect of human rights in Georgian prisons.

We, the citizens of Monteviale (Vicenza), who know Giorgi's mother, Donara, personally, and have followed every moment of this story from the very start, think that this situation is no longer tolerable. We have therefore set up a Committee for the Liberation of Giorgi Gigauri and as such we appeal to:

the President of Georgia Mikheil Saakašvili, the Deputy Prime Minister of Georgia K'akhaber K'aladze, the Minister for Penitentiary, Probation and Legal Assistance Sozar Subari and the Director of Prison Ialguji, to investigate the story of Giorgi Giguari, unjustly detained in that prison, asking them also: A) to release Giorgi in order to allow him to recover from his tragic conditions taking him away from the immediate danger for his life in which he finds himself, B) to promote the review process during which - in the absence of evidence and without having heard all the witnesses - Giorgi, in violation of the principles of international law, was found guilty, C) to carry out an investigation in the prisons where violence was perpetrated as documented in the videos seen throughout the world, to punish the culprits and restore the conditions laid down by the UN Convention against Torture 10.12.1984 (CAT).

Why this petition is urgent: the Georgian government chaired by the new prime minister Bidzina Ivanishvili has promised an amnesty on the 23rd of November. This is an excellent opportunity we cannot miss  to include Giorgi among those that will benefit from the release and to get him out of prison and so save his life.

Letter to
Deputy Prime Minister, Minister of Energy and Natural Resources, GEORGIA K'akhaber K'aladze
Minister for Penitentiary, Probation and Legal Assistance, GEORGIA Sozar Subari
ialgujis mimdebare teritoria, sof.mtis ziri.sapkrobile, n.6 axali 57, GEORGIA Director of Ialguji Prison