Petition Closed

Rt. Hon. Justin Trudeau - Declare "The Alt-Right" a Hate Group in Canada

This petition had 1,360 supporters

We, the undersigned, request the Rt. Hon. Justin Trudeau acknowledge the presence of a group naming themselves "The Alt-Right" as a white-supremacist hate group that seeks to incite actions, violent and otherwise, against citizens and residents of Canada based on ethnicity, gender, sexual orientation, political beliefs, immigration status, and/or religious expression, in contravention with the Charter of Rights and Freedoms, and Section 318 of the Criminal Code of Canada. With this acknowledgement we request the Federal Government and appropriate law enforcement agencies take immediate action to investigate the danger posed by "The Alt-Right" to Canadian citizens and residents.

Furthermore, we request that the Government of Canada immediately provide adequate funding to appropriate organizations to begin an effort to reach out and de-radicalize identified members of "The Alt-Right" to ensure the safety of all, but not limited to Canadian citizens, residents, refugees, immigrants and visitors.

---------------------

Nous, soussignés, demandons le Rt. L'hon. Justin Trudeau reconnaît la présence d'un groupe qui se nomme «l'Alt-Droite» comme un groupe de haine de la suprématie blanche qui cherche à inciter les citoyens et les résidents du Canada à agir, violents ou non, fondés sur l'ethnicité, le sexe, l'orientation sexuelle et les convictions politiques , Le statut d'immigrant et / ou l'expression religieuse, en contravention de la Charte des droits et libertés et de l'article 318 du Code criminel du Canada. Avec cette reconnaissance, nous demandons au gouvernement fédéral et aux organismes chargés de l'application de la loi de prendre des mesures immédiates pour enquêter sur le danger immédiat posé par «l'Alt-Droit» aux citoyens et aux résidents canadiens.

De plus, nous demandons au gouvernement du Canada de fournir immédiatement un financement adéquat aux organisations appropriées afin qu'elles entreprennent un effort pour atteindre et désradicaliser les membres identifiés de l'Alt-Right afin d'assurer la sécurité de tous, sans s'y limiter, Résidents, réfugiés, immigrants et visiteurs.

---------------------

Today: Canadians Against White Supremacy is counting on you

Canadians Against White Supremacy needs your help with “Justin Trudeau: Declare the Alt-Right a Hate Group in Canada”. Join Canadians Against White Supremacy and 1,359 supporters today.