Ban plastic bottles in Canada

0 have signed. Let’s get to 500!

A million plastic bottles are bought around the world every minute - which breaks down to 20,000 plastic bottles a second - and that number will jump another 20% by 2021.

Usually we consider power plants, chemicals manufacturers and industrial activities as the main culprit, but not ourselves going about our daily business. Plastic, however, is a source of pollution that has become ubiquitous in our daily lives. Its proliferation causes some plastic to end up in our oceans impacting marine creatures and even our own food. Currently, it is estimated that in the world’s oceans fish outnumber plastic particles by 5:1 (by weight) and that by 2050 plastic particles will outnumber fish.

Sign to put an end to plastic bottles!

Un million de bouteilles en plastique sont achetées dans le monde chaque minute, soit 20 000 bouteilles par seconde. Ce nombre augmentera encore de 20% d’ici 2021.

Nous considérons généralement les centrales électriques, les fabricants de produits chimiques et les activités industrielles comme le principal responsable, mais pas nous-mêmes dans nos activités quotidiennes. Le plastique, cependant, est une source de pollution devenue omniprésente dans notre vie quotidienne. Sa prolifération fait que du plastique dans nos océans finit par avoir un impact sur les créatures marines et même sur notre propre nourriture. Actuellement, on estime que dans les océans du monde, les poissons sont plus nombreux que les particules de plastique de 5 à 1 et qu'en 2050, les particules de plastique seront plus nombreuses que les poissons.

Signez pour mettre fin aux bouteilles en plastique!

Sources: