Canviar el nom de l'Institut Joan Boscà i Ausiàs March, a Maria Mercè Marçal

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 1.500!

Aprofitant la unió dels instituts Joan Boscà i Ausiàs March, un grup d’alumnes de quart d’ESO ens hem proposat fer una recollida de firmes per decidir un nou nom per al nou “macroinstitut”. A Barcelona hi ha, a dia d’avui, 71 centres educatius de titularitat pública que imparteixen l’educació secundària obligatòria, segons la guia de centres educatius del Consorci d’Educació de Barcelona. D’aquests:

• 40 porten noms d’Home (56%)
  • 3 de dona (4%)
  • 19 de llocs geogràfics (27%), i
  • 9 d’altres (13%).

Veient aquestes dades, considerem que el nou nom d’aquest institut hauria de ser d’un personatge femení de certa importància cultural. Per això creiem que el nou nom de l’Institut no hauria de ser “Institut dels poetes”. El nostre nom candidat és “Institut Maria Mercè Marçal”, pels següents motius:

• Per haver estat una gran poeta i escriptora en llengua catalana, guanyadora del premi Carles Riba de poesia, entre d’altres premis.
  • Per haver estat professora de l’Institut Joan Boscà.
  • Pel seu activisme i defensa del feminisme i de la llengua i cultura catalana durant el franquisme.
  • Perquè no hi ha cap centre d’educació secundària a Catalunya que dugui el seu nom.

Creiem que no és un inconvenient que hi hagi només dues escoles primàries a Catalunya amb el nom de la poetessa; una a Tàrrega i l’altra a Mataró.

Per twitter (via @laveudelbosca), oferirem el link de change.org per la recollida de firmes i el dilluns passarem per les aules de l’institut per a recollir la firma.

Alumnes de 4t ESO A

Dissabte, 12 de Gener de 2019

PD: No tots els alumnes de 4t ESO A formen part de la iniciativa del canvi de nom, però posem "Alumnes de 4t ESO A" per protecció de dades.

¿Quieres compartir esta petición?