Petición cerrada

QUE EL TERME ‘MENA’ NO ARRIBI ALS DICCIONARIS

Esta petición ha conseguido 316 firmas

Ja fa mesos que les entitats del tercer sector hem posat sobre la taula el debat per l’ús del terme MENA, referent a Menors Estrangers No Acompanyats. Hem vist com aquestes sigles pesen com una llosa al jovent, per les negatives connotacions i la despersonalització que el terme MENA ha agafat en alguns discursos polítics, i per tant, als mitjans de comunicació. Ràpidament la ciutadania hem entès el nou terme, fins al punt que, avui i fins al 15 de desembre ens proposen votar-la com a paraula oficial per quedar-se als nostres diccionaris.

L’Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra i l’Institut d’Estudis Catalans han obert la crida a la participació per escollir el neologisme de l’any 2019 han inclòs el terme MENA entre les paraules candidates a formar part de la nostra llengua, una normalització del terme amb la que no estem d’acord i per la qual demanem una rectificació.

DEMANEM EXCLOURE EL TERME MENA D’ENTRE LES PARAULES CANDIDATES A NEOLOGISME DEL 2019. Si tu també has conegut com els nois i noies que viuen amb tristesa l’estigmatització i la vinculació directa amb formes de delinqüència, necessitem la teva signatura.

Hoy: Associació Punt de Referència cuenta con tu ayuda

Associació Punt de Referència necesita tu ayuda con esta petición «Institut d'Estudis Catalans: QUE EL TERME ‘MENA’ NO ARRIBI ALS DICCIONARIS». Únete a Associació Punt de Referència y 315 personas que ya han firmado.