Protect Hudson’s Natural Areas/Protection des milieux naturels de Hudson

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Nature Hudson started this petition to Hudson Town Council

Only residents of Hudson, Quebec who are 18 years or older can sign.

We are concerned how current and future residential developments will affect the quality of life in Hudson.

We are concerned that current residential development is not being adequately planned to protect our natural areas, water resources and distinctive natural heritage.

The Town of Hudson does not have by-laws in place to protect our important natural areas. These areas are not given proper consideration in Hudson’s urban planning process.

These areas include woods, swamps, ponds, marshes, rivers, streams and shorelines, and bring many benefits to our community:
They play a crucial role in Hudson’s identity and quality of life;
They provide recreational and tourist opportunities;
They mitigate flooding by acting like a sponge during winter melt and heavy rainfall;
They feed groundwater, streams and rivers;
They act as natural filters, improving water quality;
They provide important habitat for many iconic plants and animals and;
They are great at storing carbon and cleaning the air.

As residents of Hudson we support sustainable residential development.

Therefore, we are requesting that Council put a temporary moratorium on all residential developments that have the potential to negatively impact natural areas in our town, previously identified as conservation areas, as shown on Plan 3 of the Hudson 2017 Conservation Plan for Wetlands and Natural Areas (unadopted).

By signing this petition, you:
1.  Confirm support for such a temporary moratorium;
2.  Ask council to adopt a Notice of Motion to put a temporary moratorium on conservation areas previously identified in the 2017 Conservation Plan for Wetlands and Natural Areas;
3.  Ask Council to maintain this moratorium in effect until such time as Council has:
Adopted a Conservation Plan, incorporated this plan into by-laws and implemented these by-laws in order to ensure Hudson’s natural areas, water resources and natural heritage is protected.

- - - - - - - - -

Seuls les residents de Hudson ,18 ans et plus peuvent signer.

Nous sommes préoccupés par les développements résidentiels actuels et futurs en ce qu’ils affecteront la qualité de vie à Hudson.

Nous sommes préoccupés par les développements résidentiels actuels qui ne sont pas planifiés adéquatement afin de protéger les milieux naturels, les ressources en eau et le caractère patrimonial naturel distinctif de Hudson.

La ville de Hudson n’a adopté aucune réglementation afin de protéger nos milieux naturels. Ces milieux ne sont pas considérés à leur juste valeur dans le processus de planification urbaine de Hudson.

Ces milieux inclus les boisés, marais, marécages, étangs, rivières, ruisseaux et les berges, et bénéficient à toute la communauté, à savoir :

·  ils jouent un rôle crucial quant à l’identité de Hudson et à la qualité de vie;
·  ils fournissent des possibilités récréatives et touristiques;
·  ils mitigent les inondations en agissant comme de véritables éponges durant les périodes de la fonte des neiges et de pluies abondantes;
·  ils alimentent les eaux souterraines, les rivières et les ruisseaux;
·  ils fournissent des habitats importants pour des plantes et des animaux emblématiques;
·  ils séquestrent le carbone et purifient l’air.

À titre de résidents de Hudson, nous supportons le développement résidentiel durable.

Conséquemment, nous requérons que le conseil municipal adopte un moratoire temporaire applicable à tout développement résidentiel ayant le potentiel d’affecter négativement les milieux naturels de la ville, lesquels avaient été identifiés comme des milieux à protéger sur la carte #3 du Plan de conservation des milieux humides et naturels de 2017 (jamais adopté).

En signant la présente pétition, je soussigné :

1. Confirme mon support à un tel moratoire temporaire;
2. Demande au conseil municipal d’adopter un Avis de Motion pour un moratoire temporaire applicable aux milieux à protéger tel qu’identifié en 2017 dans le Plan de conservation des milieux humides et naturels;
3. Demande au conseil municipal de maintenir en vigueur ce moratoire jusqu’à ce que le conseil ait adopté un plan de conservation, ait incorporé ce plan dans les règlements municipaux et mis en oeuvre ces règlements afin que les milieux naturels de Hudson, les ressources en eau et le caractère patrimonial naturel distinctif de Hudson soient protégés.

0 have signed. Let’s get to 500!