Victory

Free Wuilly Arteaga

This petition made change with 203 supporters!

On July 27th, Wuilly Arteaga was detained by Guardia Nacional de Venezuela for protesting in the streets of Caracas. Wuilly had been playing his violin as a form of non-violent protest against the current regime. A protege who taught himself to play the violin from YouTube videos became a member of the esteemed El Sistema’s Youth Orchestra of Caracas.

Wuilly has become a symbol of peaceful protest in a country known for its violence and oppression. He has sustained injuries on multiple occurrences and had his violin destroyed.  Artists Marc Anthony and Oscarito surprised Wuilly in an event on June 20th in Miami in which he was invited to play with the group San Luis.  Organizers gifted Mr. Arteage a new violin and new hope.

Katie Wyatt, executive director of El Sistema USA,  "He had become the embodiment of what the power of music can do, and I hope that he would not be penalized for focusing all of our attention on our common humanity.”

This petition is asking the Guardia Nacional de Venezuela to release Wuilly Arteaga.

“We don’t want violence. This is a civic movement. And music is one of the best expressions of that.” Roberto Patiño, a community organizer.

El 27 de julio, Wuilly Arteaga fue detenido por la Guardia Nacional Bolivariana (GNB) por participar en las protestas organizadas por la oposició en las calles de Caracas. Wuilly usó su violín y su música como su método de protesta pacífica en contra del regimen. Un protegé quien usó videos de YouTube para aprender a tocar el violín pasó a formar parte del Sistema Nacional de Orquestas y Coros Infantines y Juveniles de Venezuela y de la Sinfónica Juvenil de Caracas.

Wuilly se ha convertido en un símbolo de protesta pacífica en un país que ultimamente ha estado siendo conocido por su violencia y opresión. En varias oportunidades Wuilly ha sido víctima de lesiones por parte de la GNB y le han destruído su violín. Los artistas Marc Anthony y Oscarito sorprendieron a Wuilly en un evento el 20 de junio en Miami en el cual fue un invitado especial para tocar con el grupo San Luis. Los organizadores del evento le obsequiaron a Wuilly un violín nuveo y consigo nuevas esperanzas.

Katie Wyatt, directora ejecutiva del Sistema USA dice que Wuilly “se ha convertido en el significado de lo que puede hacer el poder de la música, y espera que no sea penalizado por enfocar toda la atención en lo que nos hace humanos”.

La petición pide a la Guardia Nacional Bolivariana de Venezuela que liberen a Wuilly Arteaga.

“No queremos violencia. Esto es un movimiento cívico. La música es la major expression de esto” asegura Roberto Patiño, un organizador de la oposición.

Today: James is counting on you

James Pecard needs your help with “Guardia Nacional Bolivariana de Venezuela: Free Wuilly Arteaga”. Join James and 202 supporters today.