BAN UNATTENDED TETHERING OF DOGS IN CANADA

0 have signed. Let’s get to 50,000!

[la version française suit]

WHEREAS:

1. Tethered dogs are often neglected dogs and, because dogs are highly social animals, tethering amounts to abuse, and;
  2. Tethering causes both physical (e.g., dehydration, starvation, throat damage) and psychological (e.g., depression, neuroses, aggressiveness) effects detrimental to a dog’s health and wellbeing and leaves them vulnerable to attack by humans and other animals, and;
  3. Research shows that tethering dogs may cause them to become afraid, territorial, and aggressive and thereby three times more likely than untethered dogs to bite humans (especially children) and/or other animals, and;
  4. Working dogs, including sled dogs, are as likely as any other dogs to suffer the physical and psychological ill-effects of tethering and therefore should not be exempt from legislation regarding limitations on tethering, and;
  5. Limiting tethering to a certain number of hours at a time or within a 24-hour period is difficult and costly to monitor and enforce, and;
  6. Prohibiting unattended tethering (thereby requiring a human to be physically present at all times with tethered dogs) is the only way to ensure dogs and humans are not harmed by tethering.

THEREFORE, we the undersigned call upon officials at all three levels of government in Canada to ban any and all unattended tethering of dogs, including working dogs and sled dogs, at all times on public and private property, such as has been instituted by the cities of Calgary and New Westminster.

Join us on Facebook to help us get the laws changed.

Follow us on Twitter
: Tweet with the hashtag #ForBecky

Links to further information about Becky:

Links to further resources:

Briser la chaîne

Nous travaillons pour l’interdiction des chiens enchaînés sans surveillance au Canada. Tout ce que nous faisons est #ForBecky et les milliers de chiens qui vivent et meurent prisonniers de leurs chaînes. Tu es notre inspiration.

EN CONSIDÉRANT QUE :

1. Les chiens enchaînés sont souvent des chiens négligés et, parce que les chiens sont des animaux très sociaux, ceci équivaut à de l’abus, et ;
  2. Les chiens enchaînés subissent à la fois des effets physiques (ex. : déshydratation, sous-alimentation, dommages à la gorge) et psychologiques (ex. : dépression, névroses, agressivité) nuisibles à leur santé et bien-être et les expose aux attaques des humains et d'autres animaux, et ;
  3. Les recherches démontrent que les chiens enchaînés peuvent être craintifs, territoriaux et agressifs, et donc trois fois plus susceptibles que les chiens qui ne sont pas enchaînés de mordre des humains (en particulier des enfants) et / ou d'autres animaux, et ;
  4. Les chiens de travail, y compris les chiens de traîneau, sont aussi susceptibles que les autres chiens de souffrir des effets physiques et psychologiques d’être enchaînés et ne devraient donc pas être exemptés de la législation concernant les limites à être enchaîné, et ;
  5. Limiter à un certain nombre d'heures ou à l’intérieur d’une période de 24 heures le temps ou les chiens sont enchaînés est difficile et coûteux à surveiller et à appliquer, et ;
  6. L’interdiction des chiens enchaînés sans surveillance (un humain doit être physiquement présent en tout temps avec les chiens enchaînés) est le seul moyen de s'assurer que les chiens et les humains ne soient pas blessés.

PAR CONSÉQUENT, nous, les soussignés, demandons aux fonctionnaires des trois paliers de gouvernement du Canada d'interdire l’enchaînement sans surveillance de tous les chiens, y compris les chiens de travail et les chiens de traîneau, comme cela a été institué par les villes de Calgary et de New Westminster.

Rejoignez-nous sur Facebook : pour nous aider à faire évoluer les lois.

Suivez-nous sur Twitter : Tweetez avec le hashtag #ForBecky

Liens vers d'autres informations sur Becky:

Liens vers d’autres ressources :

Today: K-9 UNCHAIN CANADA! is counting on you

K-9 UNCHAIN CANADA! needs your help with “Governments of Canada: BAN UNATTENDED TETHERING OF DOGS IN CANADA”. Join K-9 UNCHAIN CANADA! and 48,664 supporters today.