Petitioning Government

STOP ANIMAL POISONING IN KUWAIT!!

3,477
Supporters

 

This is a petition to stop government funded Mass Animal Poisoning in Kuwait.

 

Recently there has been a constant stream of social media posts about stray dogs around Kuwait. Unfortunately these posts being spread are going to bring another mass massacre of stray animals because they deem these helpless creatures as a danger.  Now, many companies and private individuals have contracted with Animal termination companies to deal with the “nuisance”.

 

The Public Authority of Agricultural Affairs should be held responsible for the ongoing poisoning of stray dogs and cats. Now they have made it a governmental process to kill off these strays. They hire these various companies under governmental contracts to poison the animals. Most of these companies use a specific type of rat poison to do the deed. Rat poison is not as potent for the bigger animals and instead kills them off slowly torturing them to death.

 

We also shouldn’t forget how harmful this poison is to humans! Our children play on these streets and could accidentally pick up the food or touch it. Due to the chemical components of the poison it does not need to be ingested to take affect; it can seep through the skin via physical contact! These poisonings not only harm the animals; but they have the potential to harm our loved ones too.

 

These animals have done no harm to anyone. They do not deserve to be killed, and as a MUSLIM nation we should not condone these acts of violence. Every helpless animal fed and taken care of takes us one step closer to Heaven, and every life saved counts (even animal lives)! Allah says that if we show his creatures mercy, He will show us mercy.  Islam preaches kindness to all of Allah’s creatures; and in fact so do ALL religions. No religion condones violence against animals, so why should any of us? It is time we stand together as a NATION and practice what we preach!

 

 

 

We love Kuwait and it really hurts to see such savagery done at the hands of the government. In terms of animal safety, Kuwait is still considered 3rd world! No laws are enforced against animal cruelty and people are more likely to participate in the cruel actions and condone them than speak up against them. Countless videos are being spread on social media with people attacking innocent animals because “they might be vicious”. Unfortunately, these videos show the rest of the world how uneducated, savage, and brutal our society has become. Instead of showing mercy on the helpless, we hurt and murder them. This is not the image we want Kuwait to portray. Kuwait is better than this. The people of Kuwait are BETTER than this; and it is time NOW to stand up and fight for a change.

 

An alternate solution has already been presented to The Public Authority of Agricultural Affairs numerous times. We have proposed that the money being used to pay governmental contracts for poisoning animals be used instead to TNR. TNR stands for Trap Neuter Return! This is the most humane way to control stray animal population. We went to them with proof that the veterinarians were ready willing and able to start the TNR process. Unfortunately, the government would rather spend 70,000 KD on each animal poisoning contract then to spend that amount once for a mass TNR that would control the stray animal population in Kuwait. This is the solution Kuwait needs!

 

Please sign this petition and spread it around. We need at least 100,000 signatures from Kuwait residents in order to get the Kuwaiti Government to change their practices towards the countless number of innocent animals who are destined to be killed at their hands!

 
طلب إلتماس لوقف تمويل الحكومة لتسميم الحيوانات الضالة

 

 

مؤخراً لاحظنا وجود تيار مستمر من المشاركات من خلال وسائل التواصل الإجتماعي حول الكلاب الضالة في دولة الكويت. وبسبب كثرة هذه المشاركات إنتشر فكر عام عن هذه الحيوانات العاجزة الضالة بالتعامل معها على أنها خطر على حياتنا. مما دفع العديد من الشركات والأفراد للتعاقد مع شركات مختصة لقتل هذه الحيوانات بصفتها مصدر إزعاج.

 

 

 

وتتحمل الهيئة العامة لشئون الزراعة والثروة السمكية المسئولية تجاه عمليات التسميم المستمر للكلاب والقطط الضالة، والتي أصبحت عملية حكومية لقتل هذه الحيوانات بالتعاقد مع شركات مختصة بموجب عقود حكومية لتنفيذ عملية القتل المسمم، وأغلب هذه الشركات تستخدم سم الفئران مع الكلاب والقطط الضالة، والذي لا يعد صالحاً لقتل هذه الحيوانات  حيث أن جرعته تسبب تعذيباً للحيوان حتى الموت بقتله ببطء نظراً لضعف تأثيرهذا السم على أجساد الكلاب والقطط.

 

 

 

علينا أيضا أن لا ننسى مضار إستخدام هذا السم على البشرية، وخاصة أطفالنا، حيث يتواجدوا ويلعبوا في الأماكن المختلفة، وعن طريق الخطأ يحتمل لمسهم أو إلتقاطهم هذا السم المتواجد في عدة أماكن. ووفقاً للتركيبة الكيميائية لهذا السم، لا يلزم أكله لأداء مفعوله، ولكن يعمل من خلال تسربه خلال الجلد عن طريق الملامسة الجسدية. فهذه السموم لا تضر الحيوان فقط، ولكن لها القدرة على إيذاء فلذات أكبادنا ومن نحب أيضاً.

 

 


لم تؤذي هذه الحيوانات أي أحد ولا تستحق القتل، وبصفتنا أمة مسلمة ينبغي أن لا نشجع العنف تجاه هذه المخلوقات، ولكن بإيوائهم وإطعامهم ورعايتهم نتقرب من الله إبتغاءاً للفوز بالجنة. هذا ما يحثنا عليه ديننا الحنيف، وبالمحافظة على حياة خلق الله ورحمتهم يرحمنا الله "إرحموا من في الأرض يرحمكم من في السماء". إن الإسلام يدعوا إلى العطف والرحمة لكل كبد رطبة، وكذلك تدعوا جميع الأديان، لا دين يشجع على العنف ضد الحيوانات، فلماذا نشجعه نحن؟؟!!!!. لقد آن الأوان لنتحد ونطبق تعاليم ديننا الحنيف.

 

 

 

 

 

 

نحبك يا كويت، ونأسف أن نرى مثل هذه الوحشية والعنف المدعوم من حكومتنا تجاه تلك الحيوانات الضعيفة، والذي ساهم في إستمرار تصنيفنا كدولة من دول العالم الثالث، حيث لم تقم الحكومة بسن أي قوانين للحد من العنف والوحشية تجاه هذه الحيوانات، مما شجع بعض الأشخاص لممارسة العنف تجاههم دون أخذ أي إجراء ضدهم. حيث ظهرت مؤخراً العديد من تسجيلات الفيديو على مواقع التواصل الإجتماعي تتضمن تعذيباً وحشياً وممارسات شرسة تجاه تلك الحيوانات، والتي تنتشر عالمياً لتظهر وحشية مجتمعنا بدلاً من إظهار الرحمة والعطف تجاه هذه الكائنات الضعيفة، تظهر مظهر الكويت بصورة وحشية ورجعية لا نقبلها على بلدنا الحبيب، فبلدنا بلد الرحمة والإنسانية والعطف، وأميرنا أمير الإنسانية. كويتنا ليست هكذا وشعبنا ليس هكذا. نحن أفضل وأرحم من ذلك، لنتحد معاً لأجل تغيير أفضل.

 

 

 

 

وقد تم بالفعل تقديم حلول بديلة عدة مرات للسادة/ الهيئة العامة لشئون الزراعة والثروة السمكية، بإقتراحنا إستخدام الأموال التي تنفق في مشاريع حكومية لتسميم وقتل تلك الحيوانات، في صيد هذه الحيوانات، وتعقيمها لضمان عدم قدرتها على الإنجاب، وإرجاعها إلى الشارع، لضمان عدم تكاثرها أو زيادة عددها، وبالتالي حل جذري إنساني لهذه المشكلة دون أي أذي أو قتل لتلك الأرواح، وقد قمنا بالتنسيق مع الأطباء البيطريين وأبدوا إستعدادهم ومقدرته على تنفيذ هذا الإقتراح بتعقيم هذه الحيوانات وإيقاف قدرتها على الإنجاب، ولكن للأسف تصر الحكومة على دفع مبلغ  سبعون ألف دينار كويتي لكل عقد حكومي لتسميم تلك الحيوانات بدلا  من إستثمارها مرة واحدة في جمعية أطباء بيطريين متخصصة لتنفيذ هذا الإقتراح للحد من عدد الحيوانات الضالة بطريقة إنسانية مثمرة من شأنها حل تلك الأزمة وهذا ما تجتاجه الكويت.

 

يرجى التوقيع على هذا الإلتماس ونشره للوصول إلى 100,000 توقيع من سكان دولة الكويت  لإيصال صوتنا للحكومة بطلب تغيير سياستهم تجاه عدد لا يحصى من الحيوانات الضالة البريئة التي تقتل بوحشية!
 

This petition will be delivered to:
  • Government


    Paws Kuwait started this petition with a single signature, and now has 3,477 supporters. Start a petition today to change something you care about.




    Stand with Paws

    Paws Kuwait needs your help with “government: STOP ANIMAL POISONING IN KUWAIT!!”. Join Paws and 3,476 supporters today.