Petitioning Government of Canada and 3 others

Urge the Canadian Government to offer incentives for purchasing electric vehicles (EV)

0 have signed. Let’s get to 5,000.

Electric Vehicles (EV) are becoming more affordable with the introduction of the Tesla 3, Chevy Bolt, Ford Focus Electric and Nissan Leaf.

The United States Government currently offers a $7,500 federal income tax credit which is available to all residents. Many states also offer non-cash incentives, such as carpool lane access and free municipal parking.

Japan, India, China, Australia and 22 countries in Europe provide a range of incentives including:

• automobile tax reductions
  • personal income tax deduction
  • purchase subsidies/rebates
  • road tax exemptions
  • free charging outlets

In Canada, incentives are only available at a provincial level in British Columbia, Ontario and Quebec. Canadians living in other provinces do not have access to incentives of any kind.

EV's not only reduce CO2 and other tailpipe pollutants, but they are significantly quieter than conventional internal combustion engine automobiles. By choosing to drive an EV, you would be helping in the reduction of local air pollution, total greenhouse gas and other emissions.

To make these vehicles even more affordable to every Canadian, we urge the Canadian Government to provide tax rebates and other incentives for those that choose to purchase zero emission vehicles. Please sign and share this petition to make our voices heard.

Follow us on Twitter @EVIncentivesCA

Les véhicules électriques (EV) sont de plus en plus abordables avec l'introduction de la Tesla 3, Ford Focus Electric et Nissan Leaf.

Le gouvernement des États-Unis offre actuellement un crédit d'impôt fédéral de 7 500 $ qui est offert à tous les résidents.

De nombreux États offrent également des incitatifs sans effet de trésorerie, tels que l'accès de voie de co-voiturage et le stationnement municipal libre.

Le Japon, l'Inde, la Chine, l'Australie et 22 pays en Europe offrent une gamme d'incitations incluant:

• Réduction d'impôt automobile
  • Déduction de l'impôt sur le revenu des particuliers
  • Subventions d'achat / rabais
  • Exonérations fiscales
  • Borne de charge gratuites

Au Canada, les incitatifs ne sont offerts qu'au niveau provincial, en Colombie-Britannique, en Ontario et au Québec. Les Canadiens qui vivent dans les autres provinces n'ont pas accès à des incitatifs d'aucune sorte.

Les EV ne réduisent pas seulement les émissions de CO2 et d'autres polluants des tuyaux d'échappement, mais ils sont nettement plus silencieux que les moteurs conventionnels à combustion interne.

En choisissant de conduire un EV, vous aiderait à la réduction de la pollution atmosphérique locale, le total des gaz à effet de serre et d'autres émissions. Pour rendre ces véhicules encore plus accessibles à tous les Canadiens, nous exhortons le gouvernement du Canada à offrir des rabais fiscaux et d'autres incitatifs pour ceux qui choisissent d'acheter des véhicules sans émissions. Veuillez signer et partager cette pétition pour faire entendre notre voix.

Suivez-nous sur Twitter @EVIncentivesCA

This petition will be delivered to:
  • Government of Canada
  • Minister of Transportation
    Marc Garneau
  • Prime Minister of Canada/Premier ministre du Canada
    Justin Trudeau
  • Minister of Environment and Climate Change
    Catherine McKenna

Trent Haus started this petition with a single signature, and now has 4,538 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: Trent is counting on you

Trent Haus needs your help with “Government of Canada: Federal Government incentives for Canadians purchasing new electric vehicles (EV).”. Join Trent and 4,537 supporters today.