Victory

This petition made change with 1,256 supporters!

Voor Nederlands verderop in de tekst.  Para ver en español a continuación.

(papiamentu)

Kòrsou i su falta di maneho di refugiadonan

E fronteranan ku Venezuela ta será, pero esei no ke men ku refugiadonan Venezolano di estado Falcón, na frontera marítimo ku Kòrsou no ta sigui yega nos islanan. Nan ta yega. Una bes nan yega akí, despues di hopi opstákulo, nan ta desampará. No tin un ofisina pa nan akudí n’e pa nan haña asistensia médiko, alimentashon, un refugio, ni tampoko pa nan mustra nan konosementu- i kapasidatnan, pa mira si nan ta kalifiká pa asilo i re-asentimentu na un otro pais.  Ke men no tin identifikashon registrá ni niun otro forma di orientashon. Kontrali, ta persiguí i arestá esnan desplasá fo’i nan pais, pa nan bai terminá den baraka- o sèlnan polisial wardando nan deportashon.

Te fin di yüli di 2017 ainda e refugiadonan por a aserká Krus Kòrá i UNHCR, United Nations High Commissioner for Refugees pa solisitá un státus de asilo. Pero gobièrnu tabata ke pa e instansianan akí stòp di registrá i gobièrnu a indiká ku lo elaborá un prosedimentu propio. Sin embargo, no tin tal prosedimentu. Sí tin un ofisina: di Atmishon i Ekspulshon, outorisá pa manda hende pa UNHCR despues di un entrevista pa atendé su kaso. Pero e ofisina akí no a manda niun hende ainda. Di echo, e personanan ku presentá aya lo ser deportá e mesun dia.

Un plan di yudansa ku sí ta kla ta esun di un sentro de refugiado. A manda e plan akí, ku ta kosta entre 4 pa 5 mion florin, aña pasá Hulanda. Ta resultá ku Hulanda no ta fasilitá e sèn, sino te ora Kòrsou firma e Konvenio Internashonal di Refugiado di 1951. Gobièrnu di Kòrsou ta di opinion te awor ku no por firma e Tratado akí pa motibunan ekonómiko i finansiero. Resultado ta ku nada no ta pasando.

Pió ainda: Kòrsou ta aktuando robes i kontra derechonan humano ku su aktual maneho di deportashon. Pa motibu ku segun e Konvenio Europeo di Derechonan Humano artíkulo 3 ku ta oponé tal ekspulshon, no por eksigí ku ta manda un hende bèk Venezuela kontra su boluntat, si e persona ei ta kore riesgo den su propio pais (e 'prinsipio di non refoulement’). Desafortunadamente, e prosedimentu di Art 3 ECHR no ta andando ainda. Por ehèmpel, no tin niun protekshon legal. Ni sikiera pa e sobrebibientenan hóben di e noufragio na Koraal Tabak na prinsipio di e aña akí.

Miéntras tantu, tin un solidaridat kresiente entre siudadanonan di Kòrsou. Mas i mas hende ta duna sosten humanitario na e personanan akí i tin doño di trabou ku ke paga pa legalisá su trahadónan no registrá.  Ya ta tempu pa nos gobièrnu duna espasio na e inisiativanan di habitantenan di Kòrsou i ta bini purá ku un polítika humanitario mas hustu pa e refugiadonan.

(nederlands)

Curaçao en het gebrek aan vluchtelingenbeleid

De grenzen met Venezuela zijn dicht. Toch bereiken Venezolaanse vluchtelingen van de kustprovincie Falcón nog steeds onze eilanden. Hier aangekomen, meestal na veel ontberingen, zijn ze vogelvrij. Er is geen enkele instantie waar ze terecht kunnen voor medische hulp, voor voedsel, onderdak en er is evenmin een mogelijkheid om aan te tonen welke kennis en capaciteiten ze hebben en of ze in aanmerking komen voor asiel en hervestiging elders. Kortom er is geen registratie noch enige vorm van opvang. In tegendeel. De ongedocumenteerde ontheemden worden vervolgd en opgepakt, om in overvolle barakken en politiecellen te belanden in afwachting van deportatie.

Tot eind juli 2017 konden deze vluchtelingen nog terecht bij het Rode Kruis en UNHCR, United Nations High Commissioner for Refugees, om een status van asielzoekende aan te vragen. Maar de overheid wilde dat deze instanties stopten met registreren en gaf aan met een met een eigen procedure te komen. Echter die eigen procedure is er niet. Er is wel een kantoor: Toezicht en Uitzetting, die mensen na een gesprek door kan sturen naar de UNHCR voor hulp. Maar dat kantoor heeft nog niemand doorverwezen. Sterker nog: mensen die zich daar melden worden dezelfde dag uitgezet.

Waar wel een noodplan voor klaar ligt is een vluchtelingencentrum. Dat plan, begroot op 4 tot 5 miljoen gulden, is vorig jaar ingediend bij Nederland. Maar het blijkt dat Nederland niet over de brug komt met geld, zolang Curaçao niet het internationale Vluchtelingenverdrag uit 1951 ondertekend. De Curaçaose overheid zegt dat het om economische en financiële redenen het verdrag niet te kunnen ondertekenen. Met het gevolg dat er niets gebeurt.

Of erger, Curaçao maakt een ernstige fout tegen de mensenrechten met het huidige deportatiebeleid. Want ons land mag geen onvrijwillige terugkeer naar Venezuela eisen, omdat het gebonden is aan het Europees Verdrag voor de Rechten voor de Mens en artikel 3 verzet zich ook tegen uitzetting als iemand gevaar loopt in eigen land (het ‘non refoulement principe’). Helaas lopen de procedures in het kader van art 3 EVRM nog niet. Zo is er geen rechtsbescherming. Ook niet voor de (jonge) overlevenden van de schipbreuk bij Koraal Tabak van begin dit jaar.

Ondertussen groeit onder de burgers de solidariteit. Mensen geven humanitaire steun en er zijn werkgevers die garant staan voor het legaliseren van hun ongeregistreerde werknemers. Het is hoog tijd dat de overheid ruimte geeft aan deze burgerinitiatieven en overgaat op een humanitair en meer rechtvaardig vluchtelingenbeleid. 16-2-2018

(español)

Curazao y la falta de una política de refugiados

Las fronteras con Venezuela están cerradas. Sin embargo, los refugiados venezolanos del estado Falcón, fronterizo con Curazao, siguen llegando a nuestras islas. Una vez que llegan aquí, después de muchas dificultades, están desamparados. No existe una oficina a la que puedan acudir en busca de ayuda médica, alimentos y refugio, y no hay una posibilidad tampoco de mostrar qué conocimientos y capacidades tienen y si califican para el asilo y el reasentamiento en un otro país.  Quiere decir no hay una identificación registrada ni ninguna forma de orientación. Por el contrario, los desplazados indocumentados están siendo perseguidos, arrestados, para terminar en cuarteles abarrotados y celdas policiales esperando su deportación.

Hasta fines de julio de 2017, estos refugiados podrían recurrir a la Cruz Roja y al ACNUR, Alto Comisionado de las Naciones Unidas para los Refugiados, para solicitar un estatus de asilo. Pero el gobierno quería que estas autoridades dejaran de registrar e indicó que elaborarían su propio procedimiento. Sin embargo, no existe tal procedimiento. Hay si una oficina: Inmigración y Expulsión, autorizada de enviar personas al ACNUR después de una entrevista para obtener atención. Pero esa oficina no envió a nadie todavía. De hecho, las personas que se presentan allá son deportadas el mismo día.

Un plan de ayuda que si está listo es un centro de refugiados. Ese plan, estimado en 4 a 5 millones de florines, se envió a Holanda el año pasado. Pero resulta que los Países Bajos no facilitarán el dinero, a menos que Curaçao firme la Convención Internacional de Refugiados de 1951. El gobierno de Curazao dice que, por razones económicas y financieras, no es posible firmar el tratado. Con el resultado de que no pasa nada.

O peor aún, Curaçao comete un error contra los derechos humanos con la política de deportación actual. Porque nuestro país no puede exigir un retorno involuntario a Venezuela por el motivo que el Convenio Europeo de Derechos Humanos artículo 3 se opone a la expulsión si alguien está en riesgo en su propio país (el 'principio de no devolución'). Desafortunadamente, los procedimientos bajo Art 3 ECHR todavía no están en marcha. Por ejemplo, no hay protección legal. Ni siquiera para los jóvenes sobrevivientes del naufragio en Koraal Tabak en el comienzo de este año.

Mientras tanto, la solidaridad entre los ciudadanos está creciendo. Mas y mas personas dan apoyo humanitario en la medida de lo posible y hay empleadores que están garantes para la legalización de sus trabajadores no registrados. Ya es hora de que el gobierno dé espacio a las iniciativas de los ciudadanos y avance hacia una política humanitaria más justa para los refugiados.

Today: Siudananan prekupá - Bezorgde burgers is counting on you

Siudananan prekupá - Bezorgde burgers needs your help with “Gobièrnu di Kòrsou mester introdusí un polítika humanitario mas hustu pa e refugiadonan. De Regering van Curacao moet zorgen voor een humanitair en rechtvaardig vluchtelingenbeleid.”. Join Siudananan prekupá - Bezorgde burgers and 1,255 supporters today.