Abolish the OQLF / Abolir l'OQLF

0 have signed. Let’s get to 25,000!

The OQLF was recently given 5 million dollars of our tax money to enforce language laws in Quebec with the intention of preserving the french language. Fines for the use of english language will not be effective in achieving this goal, and instead we should be investing in our education. Moreover, during COVID-19 we should be focusing on building capacity in our hospitals and not further destroying the local economy, and discouraging our people. Please sign this petition to help abolish an organization that is not helping build a better society for our people.

L'OQLF a récemment reçu 5 millions de dollars de nos impôts pour faire appliquer les lois linguistiques au Québec avec l'intention de préserver la langue française. Les amendes pour l'utilisation de la langue anglaise ne seront pas efficaces pour atteindre cet objectif, et nous devrions plutôt investir dans notre éducation. De plus, pendant le COVID-19, nous devrions nous concentrer sur le renforcement des capacités de nos hôpitaux et ne pas détruire l'économie locale, et décourager notre population. Veuillez signer cette pétition pour aider à abolir une organisation qui ne contribue pas à bâtir une société meilleure pour notre peuple.