For drones to become legal in Tunisia/ Pour que les drones deviennent légaux en Tunisie

0 a signé. Allez jusqu'à 5 000 !

The world is moving, the world is becoming more and more open, the world is progressing !! The appearance of drones in the world is revolutionary in the audio-visual creation. Timelapses, 360 °, vue du ciel, follow me, sports activities, first aid, etc are the predilection field of this machine that is evolving each year.

Unfortunately, drones have been banned by Tunisian law since 1995. Now, it is 2018, and it is high timeI think to review this law and try to be a little more flexible and let freedom of expression take over.

Photographers as well as videographers (amateurs or professionals) are suffering from this situation.

Let's make things change for a better Tunisia and show the world what real Tunisia is: its cultural wealth, its historical treasures and its natural beauty will only improve the image of our geat country!

We count on your support in order to make drones’ use legal.

Le monde bouge, le monde s'ouvre , le monde progresse!! L'apparition des drones dans le monde est révolutionnaire dans le domaine de la création audio-visuelle. Timelapses, 360° ,vue du ciel , follow me , activités sportives ,secourismes...sont le domaine de prédiléction de cet engin qui évolue chaque année.

Malheureusement les drones sont interdits par la loi Tunisienne depuis 1995. On est en 2018 , je pense qu'il est temps de revoir cette loi et essayer d'etre un peu plus souple et laisser la liberté d'expression prendre le dessus.

Photographes et vidéastes (Amateurs ou professionnels) souffrent de cette situation.

Faisons bougez les choses pour une Tunisie meilleure et montrons au monde ce qu'est la vraie Tunisie : ses richesses culturelles, ses trésors historiques et ses beautés naturelles ne ferons qu'améliorer l'image de notre si beau pays!

On compte sur votre soutien afin de reussir à rendre l'utilisation des drones reglementaires.

youssef compte sur vous aujourd'hui

youssef BACHHAMBA a besoin de votre aide pour sa pétition “For drones to become legal in Tunisia”. Rejoignez youssef et 4 816 signataires.