Petition Closed

Stop the pilot-whale killing in Faroe Islands

Faroese people can become visionary symbol !!!

Watch our Blog: http://www.bloodrowing.com

The Convention on the Conservation of European Wildlife and Natural Habitats classifies the long-finned pilot whale as “strictly protected” under Appendix II. While the Faeroe Islands are not a member of the European Union, they remain a Danish Protectorate. In other words, even though the Faeroes are self-governing, Denmark controls the police, defense, foreign policy, and the currency. All trade with EU countries is handled through the Danish foreign ministry. The primary reason for the Faeroes abstaining from joining the EU was in an effort to prevent the EU from meddling in their fishing policies. The slaughter of cetaceans is illegal within the European Union.
Denmark fails to abide by their obligations as a co-signer of the Convention on the Conservation of European Wildlife and Natural Habitats (also known as the Bern Convention).
The plundering of the oceans is our common issue, we all have the right to say STOP!

Les Féringiens peuvent devenir le symbole d'une prise de conscience visionnaire !!

Suivez notre blog: http://www.bloodrowing.com

La Convention relative à la conservation de la vie sauvage et du milieu naturel de l'Europe a classé le globicéphale noir comme une espèce strictement protégée dans l’Annexe II. Même si les îles Féroé ne sont pas membres de l’Union Européenne, elles demeurent sous protectorat danois. Ce qui signifie que même si elles ont leur propre gouvernement, le Danemark contrôle la police, la défense, la politique étrangère et la monnaie. Tout commerce avec des pays de l’Union Européenne passe par le Ministère des Affaires Étrangères danois. La principale raison qui a poussé les Féringiens à s’abstenir de rentrer dans l’Union Européenne est d'éviter que cette dernière ne mette son nez dans leurs affaires de pêche car le massacre de cétacés est pour elle illégal. Le Danemark a manqué à ses devoirs de co-signataire de la Convention relative à la conservation de la vie sauvage et du milieu naturel de l'Europe (aussi connue sous le nom de Convention de Berne).
Le pillage des océans est notre problème à tous, et nous avons tous le droit de dire STOP!

This petition was delivered to:

Florentine LELOUP started this petition with a single signature, and now has 14,066 supporters. Start a petition today to change something you care about.