Petition Closed

Europe can do better/ puede hacerlo mejor / L’Europe peut faire mieux/ kann das besser

This petition had 1,228 supporters

•  We need courage for a new start! Europe can do better.
  • Ayons le courage de changer. L’Europe peut faire mieux!
  • Mut zur Erneuerung! Europa kann das besser.
  • Tengamos coraje para la renovación! Europa sabe hacerlo mejor.
  • #freshblood #freshbloodep #EPPresident #hopeforchangeep #europecandobetter

We need courage for a new start! Europe can do better.

We do not want to look the other way at a time when Europe carries on, as if nothing has happened: The British have decided to leave the Union. Populists and nationalists are gaining support throughout the continent. With Trump as president a new, uncertain time is dawning for the West.

In 2017 will we have the courage to bring about change? The old ways of thinking are squandering the future of our children. We will have many opportunities to show that we want to be part of a new way of doing politics, as this decisive year begins with the election of the next President of the European Parliament on 17th January. Will MEPs be prepared to look beyond their own shadows, and elect someone who really cares about Europe?

Europe: more than the lowest national denominator

We need to have the courage to change the way Europe works. We need decision makers with a clear European perspective capable of speaking openly and directly with citizens in their own languages. We see candidates for the presidency of the parliament crowned without an open and public debate. The Parliament preaches transparency, and yet does not respect its own standards: instead of a parliamentary debate backroom deals between parties are key in deciding who becomes the next President of the Parliament.

We are convinced: Europe can do better.

No more discrimination against women for key positions

Why in 2017 should only men head our European institutions?  Since it was founded only two women have been at the head of the European Parliament. For the upcoming election the big parliamentary groups – the EPP, S&D and ALDE – have all recruited the old guard, who do not even evoke enthusiasm in their own groups. We do not believe that there is such a lack of talented women in Europe!

We are convinced: Europe can do better.

We encourage the parliamentarians to show audacity – even if that means abandoning their party line - to vote for a true European for President, someone who will never accept the support of the populists and nationalists, who can build bridges between the North and the South and who brings fresh ideas to the European Parliament!  We fully agree with and support the Pact of Responsibility proposed by MEP Sylvie Goulard, who embodies the qualities that we are looking for in a true European leader.

We are convinced: Europe can do this.

------------------------------

Ayons le courage de changer. L’Europe peut faire mieux!

Nous ne souhaitons pas assister au spectacle d’une Europe qui continue, comme si rien ne s’était passé : le peuple britannique a décidé de quitter l’Union Européenne. Les populistes et nationalistes deviennent chaque jour plus forts. Avec Trump s’ouvre une nouvelle période empreinte d’incertitude pour l’occident.

Allons-nous trouver le courage en 2017 de faire renaitre l’Europe ? Il y a de nombreuses occasions de le faire et cela commence par l’élection du Président ou de la Présidente du Parlement Européen le 17 janvier. Les députes européens seront-ils prêts à faire preuve de courage et d’élire quelqu’un qui porte réellement l’idéal européen ?

Représenter toute l’Europe

Nous avons besoin de courage pour refonder l’Europe. Nous avons besoin de décideurs qui ont une réelle vision Européenne au-delà d’une simple perspective nationale. Des hommes et des femmes qui sont en capacité de dialoguer avec les citoyens européens, et encore mieux dans leur propre langue. En lieu de cela, les candidats sont souvent choisis en fonction de jeux politiques sans débat public. Le Parlement Européen est un avocat inlassable de la transparence au niveau européen, et ne s’applique pas cette règle à soi-même : au lieu d’un débat public et transparent, les candidats à la présidence sont choisis au travers de deals conclus en catimini.

Nous en sommes convaincus : l’Europe peut faire mieux !

En finir avec l’absence de femmes parmi les principaux dirigeants européens.

Pourquoi ne devrait-on voir en 2017 que des hommes à la tête de l’ensemble des institutions européennes ? Deux femmes ont réussi à être élue à la tête du Parlement depuis 1979. Aujourd’hui, les grands partis PPE, SD et ALDE ne proposent que de vieilles têtes connues, qui ne suscitent même pas l’enthousiasme dans leurs propres rangs ! Et cela alors que nous ne manquons pas de femmes de talents en Europe.

Nous en sommes convaincus : l’Europe peut faire mieux

Nous souhaitons avec force que les députés européens aient le courage le 17 janvier de s’opposer aux consignes de leur groupe et soutiennent une Européenne convaincue, qui ne se fera pas élire par les populistes et les nationalistes, qui voudra construire des ponts entre le Nord et le Sud de l’Europe, et qui fera souffler un air frais et vivifiant dans l’hémicycle européen.

Nous en sommes convaincus : l’Europe peut faire mieux

Mut zur Erneuerung! Europa kann das besser.

Wir wollen nicht zuschauen, wenn Europa einfach so weiter macht, als sei nichts geschehen: Das britische Volk hat entschieden, die EU zu verlassen. Populisten und Nationalisten erstarken in unserer Mitte. Mit Trump bricht für den Westen eine neue, ungewisse Zeit an.

Werden wir 2017 den Mut beweisen, uns als Europäer neu aufzustellen? Gelegenheit dazu gibt es zuhauf, denn dieses entscheidende Jahr fängt mit der Wahl des Präsidenten oder Präsidentin des Europäischen Parlamentes am 17. Januar an. Werden die Europaabgeordneten bereit sein, über ihren Schatten zu springen und jemanden wählen, dem oder der Europa wirklich am Herzen liegt?

Ganz Europa im Blick

Wir brauchen Mut zur Erneuerung in Europa. Wir brauchen Entscheidungsträger mit gesamteuropäischem Blick ohne nationale Scheuklappen. Menschen, die als Politiker und Europäer in der Lage sind, offen und direkt mit vielen Bürgern möglichst in ihrer Sprache zu sprechen. Stattdessen werden die Kandidaten für die wichtigsten Posten nach parteipolitischen Spielchen ohne eine offene und öffentliche Debatte gekrönt. Das Parlament predigt Transparenz, und scheitert an seinen eigenen Ansprüchen: Anstatt einer Debatte im Parlament sind Deals in Hinterzimmern entscheidend, um die Kandidaten für die Präsidentschaft des Parlaments zu bestimmen.

Wir sind sicher: Europa kann das besser.

Schluss mit der Benachteiligung von Frauen in Spitzenpositionen

Warum müssen eigentlich 2017 an der Spitze aller unserer europäischen Institutionen nur Männer entscheiden?  Seit 1979 haben es lediglich zwei Frauen an die Spitze unseres europäischen Parlaments geschafft. Bei der anstehenden Wahl im Europaparlament haben die großen Fraktionen EVP, SD und ALDE wieder nur alte Bekannte aufgestellt, die nicht einmal in den eigenen Reihen Enthusiasmus auslösen! Und das, obwohl es wirklich nicht an talentierten Frauen in Europa mangelt!

Wir sind sicher: Europa kann das besser.

Deshalb fordern wir die Abgeordneten des Europaparlamentes auf, sich am 17. Januar mutig und entgegen dem Fraktionszwang hinter eine überzeugte Europäerin als Kandidatin zu stellen, die sich nicht von Populisten und Nationalisten wählen lässt, Brücken bauen kann zwischen dem Norden und dem Süden sowie frischen Wind in das Parlament bringt! Wir sind sicher: Europa kann das.

-------------------------------

Tengamos coraje para la renovación! Europa sabe hacerlo mejor.

No queremos ser partícipes de una Europa que ignora los desafíos y sigue en piloto automático como si nada hubiera sucedido: El pueblo británico decidió abandonar la Unión Europea. Populistas y nacionalistas tienen cada vez mas apoyo popular. Con Trump como presidente empieza una nueva e incierta era para Occidente...

¿Estamos los europeos listos en 2017 para ser parte de la renovación de nuestra Unión Europea? Seguir como antes pone en peligro el futuro de nuestros hijos. Y no nos faltan las oportunidades de demostrar que tenemos el coraje ya que abundan oportunidades en este año decisivo que comienza con la elección del o de la Presidente del Parlamento Europeo este 17 de enero.

Por una visión europea sin miopía nacional

Necesitamos demostrar que tenemos el coraje para la renovación. Necesi-tamos tomadores de decisión con un espíritu europeo que no se limiten a la lógica miope nacional: Políticos y europeos capaces de hablarle a losciudadanos abierta y directamente y si posible en su propia lengua. Pero vemos que los candidatos a la presidencia del parlamento son designados al compás de juegos partidarios en detrimento de un debate abierto y público. El Parlamento siempre predica la transparencia, pero no es capaz de alcanzar sus propias exigencias: Determinantes son los acuerdos a puertas cerradas para alcanzar la Presidencia, no el debate sustantivo y abierto.

Estamos convencidos: Europa sabe hacerlo mejor.

Por más equidad

¿Por qué en pleno 2017 vemos solo hombres al frente de nuestras instituciones europeas? En toda la historia del Parlamento Europeo solo hemos visto a dos mujeres presidiéndolo. En estas elecciones los grandes grupos parlamentarios como el PPE, el SD y ALDE han nominado a viejos conocidos que ni en el seno de sus partidos evocan entusiasmo. No creemos que haya tal escasez de mujeres talentosas en Europa!

Estamos convencidos: Europa sabe hacerlo mejor.

Por lo tanto, hacemos un llamado a todos los eurodiputados que tengan coraje el 17 de enero para agruparse en contra de la lógica partidaria para elegir a una presidenta del parlamento que no dependa de los votos de los euroescépticos, que sirva de puente entre el norte y el sur y que sea vista como sangre nueva para representar la democracia europea! Es en este sentido que apoyamos el Pacto de Responsabilidad que propone la eurodiputada Sylvie Goulard quien además reúne todas las cualidades de una lideresa europea.

-----------------------------------------

Today: Carmen Beatriz is counting on you

Carmen Beatriz Fernandez needs your help with “European Parliament: l'Europe peut faire mieux”. Join Carmen Beatriz and 1,227 supporters today.