1 day a week

0 have signed. Let’s get to 2,500!
At 2,500 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!
Inri Shou started this petition to European Commission

In this pandemic we have realized that Nature just needed time to recover from some of the most harmful human activities. If someone had come forward to claim that simple confinement would indeed have effects in a very short time, none of us would have dared to think it would work, let alone give it a try. But we are now giving it a try (even if it's in some harsh manner for us...), and it's working! So to avoid climate change, species extinctions, soil depletion and many more problems that we are witnessing, we just have to shutdown human activity 1 day a week. Most of our politicians were sure that to protect our planet we would need very complicated solutions and coordinations (Cop21-22-23 etc) but NO:  it s easy and it's effective. We have to do it now because of this virus, but now we CHOOSE to do it for an even greater outcome.

Dans cette pandémie, nous avons réalisé que la Nature avait juste besoin de temps pour se remettre de certaines des activités humaines les plus nuisibles. Si quelqu'un s'était présenté pour prétendre que le simple confinement aurait des effets tangibles en si peu de temps, aucun d'entres nous n'aurait osé penser que cela fonctionnerait, et encore moins essayer. Mais nous sommes en train d'essayer (même si c'est extrêmement dur...), et ça fonctionne! Donc, pour éviter le changement climatique, les extinctions d'espèces, l'épuisement des sols et bien d'autres problèmes auxquels nous assistons, nous devons simplement arrêter l'activité humaine 1 jour par semaine. La plupart de nos politiciens étaient sûrs que pour protéger notre planète, nous aurions besoin de solutions et de coordinations très compliquées (Cop21-22-23 etc) mais NON: c'est facile et c'est efficace. Nous devons le faire maintenant à cause de ce virus, mais maintenant nous CHOISISSONS de le faire pour un résultat encore plus grand.

0 have signed. Let’s get to 2,500!