Ban plastic can yokes/collars from across Europe

0 have signed. Let’s get to 1,000!

Version française ci-dessous

Our seas and hedges are full of discarded plastic. Too many animals are suffering due to the plastic yokes used to hold drinks containers together. There are numerous petitions calling for the end of plastic packaging, but some have already been rejected by HM Government. This petition specifically calls for the European Commission and HM Government to ban plastic yokes because of the harm and suffering that they are causing, and for manufacturers to use recyclable cardboard when packaging or selling multiples of more than one item.

Every time that the Recycling wheelie bins are put out and the wind blows, we end up with plastic being scattered everywhere. Every time that a dustcart tips a wheelie bin when the wind is blowing, we end up with plastic being blown against kerbs, fences and hedges. Most windblown plastic ends up in ditches and hedges, or the sea. Bottles and containers might breakdown over time, but these yokes snare and harm animals.

www.chickerell.info/unseen-litter

Nos mers et haies sont pleines de plastique mis au rebut. Trop d'animaux souffrent en raison des colliers en plastique utilisés pour maintenir les canettes ensemble. Il y a de nombreuses pétitions demandant la fin des emballages en plastique, mais certaines ont déjà été rejetées par le gouvernement du Royaume Uni. Cette pétition demande en particulier à la Commission Européenne et au Gouvernement Britannique d'interdire les colliers en plastique en raison des dommages et des souffrances qu'ils provoquent, et de demander aux fabricants d'utiliser des cartons recyclable pour emballer et vendre des multiples d'un article.

Chaque fois que les poubelles de recyclage sont sorties et que le vent souffle, il y a le plastique dispersé partout. Chaque fois qu'un camion du service de nettoiement fait basculer une poubelle à roulettes lorsque le vent souffle, nous finissons par souffler du plastique contre les bordures, les clôtures et les haies. La plupart des plastiques soufflés par le vent finissent dans les fossés et les haies, ou dans la mer. Les bouteilles et les contenants peuvent se détériorer au fil du temps, mais ces carcasses piègent et nuisent aux animaux.

www.chickerell.info/unseen-litter

Today: Mark is counting on you

Mark Ellis needs your help with “European : Ban plastic can yokes/collars from across Europe”. Join Mark and 574 supporters today.