Confirmed victory
Petitioning El Guardian Sergio Olguin and 14 others

El Guardian: Apologize and Fire Journalist Publishing Rape Threat

3 de marzo de 2011, el diario Argentino El Guardian publicó un artículo escrito por el periodista Juan Terranova discutiendo el trabajo de una activista local de Hollaback!/Atrévete! Internacional el cual contenía comentarios racistas, homófobos y sexistas.

La versión original del artículo se mantiene sin editar en el blog de Terranova con la última frase que expresa su deseo de encontrarse de con la representante de Hollaback!/Atrévete! Buenos Aires y "romperle el culo a pijazos".

Gracias al esfuerzo de miles de activistas de Change.org, los grandes anunciantes Fiat y Lacoste han accedido a retirar sus campañas de anuncios de la revista, debido a que no quieren ser asociados con una revista que publica amenazas de violación. Ahora es el momento para la revista para hacer lo correcto y despedir a Juan Terranova.

La responsabilidad moral de El Guardián para con sus lectores y la comunidad de Buenos Aires no deja espacio para la asociación con periodistas de tan baja talla como Terranova y sus escritos repletos de odio y violencia.

Un llamado a la violación se debe de contrarrestar con un llamamiento a la resignación.

Hollaback!/Atrévete! y su comunidad global de hombres, mujeres y aliados en los medios de comunicación respaldan la idea de que las amenazas de violencia y la violación no son graciosos, inteligentes ni invitan a la reflexión, y no conforman las normas internacionales de libertad de expresión, sino que atentan contra los derechos humanos básicos entran en el ámbito de la actividad ilegal.

Tal comportamiento no puede quedar sin consecuencias.

Demanda que El Guardián mantenga su responsabilidad ante los ciudadanos de Buenos Aires, Argentina, y la comunidad mundial, y acepte la renuncia de Juan Terranova, con efecto inmediato.

____________________________________________________________________________________

On March 3, 2011, Argentinian news publication El Guardian published an article written by journalist Juan Terranova that discussed a local activist's work with Hollaback International and contained racist, homophobic, and sexist remarks.

The original version of the article remains unedited on Terranova's blog with the final sentence expressing his desire to meet the Buenos Aires Hollaback representative and rape her in the ass.

Thanks to the work of thousands of activists on Change.org, major advertisers Fiat and Lacoste have already agreed to pull their ad campaigns from the magazine, as they do not want to be associated with a magazine that prints rape threats. Now it is time for the magazine to do the right thing and fire Juan Terranova.

El Guardian's moral responsibility to its readers and the Buenos Aires community does not leave room for association with journalists of low caliber like Terranova and his hateful, violent, inflammatory writings.

A call for rape must be met with a call for resignation.

Hollaback and its international community of men and women and media allies stand by the idea that threats of violence and rape are not funny, clever or thought-provoking, and do NOT fall within international standards of free speech; rather, they infringe upon another human being's basic human rights and cross into the realm of illegal activity.

Such behavior must be met with consequences.

Demand that El Guardian uphold its responsibility to the citizens of Buenos Aires, Argentina, and the global community, and accept the resignation of Juan Terranova effective immediately.

This petition was delivered to:
    Sergio Olguin
  • Fabian Iriarte
  • Daniel Goyeneche
  • Diaro Perfil
    Hiper Critico
    Revista Quimera
  • Martes de Cromo
    Fernanda Mainelli
    Julieta Tarres
    Mariano Volcovich
    Daniel Capalbo
    Rafael Saralegui
    Raul Moneta
    Mauro Federico
  • El Guardian Denuncias

Violet Kittappa started this petition with a single signature, and won with 3,910 supporters. Start a petition to change something you care about.