Petitioning Minister of Health and Long-Term Care Dr. Eric Hoskins and 1 other

Fund the abortion pill under OHIP! #FreeChoice

(le français suit)

Imagine you need a health care treatment for which there are two alternatives. One option is to take a medication prescribed by your family doctor. The other option is to travel to one of the cities in Ontario that offers a surgical procedure. Your treatment outcomes are the same. Which would you choose?

This could become the choice for getting an abortion in Ontario.

At long last, the medical abortion pill Mifegymiso is available in Canada, but the barriers are too high. Costing over $400 in Ottawa, it’s not an option for most people.

Surgical abortion - which costs the province $800 to $2000 -  is covered by OHIP, but depending on where you live, it can be difficult to access.

The abortion pill could dramatically improve reproductive choice, but it's not a choice if you can't afford it.

Please join us in urging Dr. Eric Hoskins, Ontario Minister of Health, to provide universal OHIP coverage for Mifegymiso.

Dr. Hoskins has been a vocal advocate for universal drug coverage - let’s ask him to stand behind his words. Check out our full letter to Dr. Hoskins.

Sign now to urge Dr. Hoskins to cover the full cost of Mifegymiso under OHIP! Your support matters.

P.S. When you share on social media, don’t forget to tag your post #FreeChoice

P.P.S. Want to know more about Planned Parenthood Ottawa? Check out our website, Twitter and Facebook pages!

****

Imaginez une situation où vous avez besoin de soins de santé et qu’il existe deux choix. La première option : vous prenez un médicament que vous prescrit votre médecin de famille. La deuxième : vous devez voyager vers l'une des villes en Ontario qui offrent une intervention chirurgicale. Les résultats sont les mêmes. Laquelle choisiriez-vous?

Voilà la situation dans laquelle pourraient se retrouver les gens qui doivent obtenir un avortement en Ontario.

Finalement, la pilule abortive Mifegymiso est disponible au Canada, mais les obstacles sont trop élevés. Puisque le coût pour obtenir la pilule est au-dessus de 400 $, elle devient inaccessible pour la plupart des gens.

L’avortement chirurgical — lequel coûte entre 800 $ et 2000 $ à la province — est couvert par la RAMO, mais dépendant de l’endroit où vous habitez, il peut être difficile d’accès.

La pilule abortive peut avoir un impact très important afin de faciliter le choix reproductif, mais il ne s’agit pas d’un choix, si vous n’en avez pas les moyens.

Joignez-vous à nous à exhorter le ministre de la Santé de l’Ontario, Dr Eric Hoskins, à assurer une couverture de la RAMO universelle pour la pilule abortive.

Le Dr Hoskins a été un ardent défenseur d’un régime d’assurance-médicaments universel. Demandons-lui qu’il soit fidèle à ses paroles. Lisez la lettre que nous avons transmise au Dr Hoskins.

Signez maintenant afin d’exhorter le ministre Hokins à faire en sorte que la RAMO couvre le coût total de la pilule abortive! Votre soutien est important.

P.S. Lorsque vous partagez sur les réseaux sociaux, n’oubliez pas d’y joindre le hashtag #FreeChoice

P.P.S. Vous voulez en savoir plus sur le Centre de planning des naissances d’Ottawa? Allez lire notre site web, notre compte Twitter et notre page Facebook.

This petition will be delivered to:
  • Minister of Health and Long-Term Care
    Dr. Eric Hoskins
  • Executive Officer, Ontario Public Drug Plans
    Suzanne McGurn

Planned Parenthood Ottawa started this petition with a single signature, and now has 942 supporters. Start a petition today to change something you care about.