Build a Bi-national Park on the US/Mex Border

0 have signed. Let’s get to 2,500!

***** (español a continuación) *****

President Donald Trump wants to spend billions of US taxpayer dollars to build a massive wall on the US-Mexico border.  We are proposing a positive and constructive alternative: a truly bi-national park at Friendship Park, the historic meeting place at the western-most end of the US-Mexico border. In 1971, then-First Lady Pat Nixon inaugurated the surrounding area as California's Border Field State Park, and declared, "I hope there won't be a fence here too long." (see photo)

Our proposal would reduce the desperation that leads to unauthorized border-crossing by creating a space where families and friends from both nations can reunite. The new, bi-national space would increase security by allowing people from both nations to get know each other personally, and feel more secure about their neighbors. Several parks like this already exists on the border between Canada and the United States.

Border walls are wasteful, un-welcomed by local residents, damage the environment, and offer no long-term solution to our national security.  President Enrique Peña-Nieto of Mexico has made clear that Mexico does not want, and will not pay for, a border wall.

Join us in asking the Presidents of the United States and Mexico to create a truly bi-national park, promoting security-through-friendship on the US-Mexico border.

*************************************

El Presidente de los Estados Unidos, Donald Trump quiere gastar miles de millones de dólares, del dinero de los que pagamos impuestos, para construir un muro en la frontera con México. Nosotros proponemos una alternativa constructiva y positiva: Un parque verdaderamente binacional dentro del “Friendship Park/El Parque de la amistad”, el lugar con tradición de encuentros transfronterizos en la orilla del océano pácifico en la frontera entre México y los Estados Unidos.  En 1971, la primera dama de los Estados Unidos en ese entonces, inauguró el área que está alrededor del parque estatal de California, "Border Field State Park” y declaró: “Espero que pronto ya no haya un cerco aquí.”

Nuestra propuesta crea un espacio donde las familias y amigos de las dos naciones pueden reunirse y esto aliviaría la desesperación que suele resultar en una decisión de cruzar sin papeles.  El nuevo espacio binacional ayudaría con la seguridad ya que la gente de las dos naciones llegaría a conocerse y sentirse más segura con sus vecinos.  Ya existen varios parques de este tipo en la frontera entre Los Estados Unidos y Canadá.

El construir muros fronterizos se pierde mucho dinero, los residentes locales no los quieren, dañan al medio ambiente y, a largo plazo, no ofrecen ninguna solución para la seguridad nacional.  El Presidente Enrique Peña Nieto ha expresado claramente que México no quiere y no pagará por un muro fronterizo.

Únase a nosotros en pedir a los presidentes de los Estados Unidos y México que se construya un parque verdaderamente binacional, promoviendo la amistad como herramienta de la seguridad en la frontera de Estados Unidos y México.

Today: Friends of Friendship Park is counting on you

Friends of Friendship Park needs your help with “Donald Trump: Why Not Prototype Friendship on the Border?”. Join Friends of Friendship Park and 1,814 supporters today.