Victory

President Trump, support the plebiscite of the Cuban people for democracy on the Island.

For over 5 decades, the only legal and massively popular demand from the Cuban people has been a constitutional call for a referendum on our right to self-government: the Varela Project led by Oswaldo Payá, an opposition leader who was murdered in Cuba by the Castro regime on Sunday July 22, 2012.

We Cubans still need and deserve democratic changes in the Cuban system to fully guarantee freedom of expression, movement and association, the release of all political prisoners, the right to own private enterprises, and free and plural elections without the monopoly of the Cuban Communist Party (PCC).

This is why Cubans, both on the Island and in Exile, need moral solidarity and material support for the implementation of such a plebiscite, in order to hold free and pluralistic elections in Cuba today (not after the death of the despots), with all the due citizen participation and international verification throughout this democratizing process, which is the only one capable of putting an end to totalitarianism in Cuba, so that the transition to democracy can really begin in Cuba, beyond any intellectual debate about the U.S. embargo and/or the U.S. engagement with the Cuban dictatorship.

Please, support the citizen initiative Cuba Decide for a plebiscite for democracy in Cuba. If we all decide, Cuba decides. The time for changes is now.

PRESIDENTE DONALD TRUMP: POR FAVOR, APOYE LA REALIZACIÓN DEL PLEBISCITO PEDIDO POR EL PUEBLO CUBANO PARA LOGRAR LA DEMOCRACTIZACIÓN DE CUBA.

Durante más de 5 décadas, la única iniciativa legal y masivamente participativa del pueblo cubano ha sido una petición constitucional para un referendo sobre nuestro derecho a auto-determinar cómo y quién nos gobiena: se trató del Proyecto Varela, guiado por Oswaldo Payá, un líder opositor que fue asesinado en Cuba por el régimen de Castro el domingo 22 de julio de 2012.

Los cubanos todavía hoy necesitamos y merecemos más que nunca los debidos cambios que democraticen a nuestro sistema social, para así garantizar plenamente la libertad de expresión, movimiento y asociación, así como lograr la liberación de todos los presos políticos, asegurar nuestro derecho a poseer empresas e instituciones privadas, así como garantizar la realización de elecciones libres y plurales, sin el monopolio del Partido Comunista de Cuba (PCC).

Por todo lo anterior, los cubanos, tanto en la Isla como en el Exilio, necesitamos hoy de toda la solidaridad moral y el apoyo material posible, para la realización de ese plebiscito, de manera que puedan tener lugar elecciones libres y plurales en Cuba ahora (y no después de la muerte de éste o aquel déspota), con todas las garantías para la debida participación ciudadana y la verificación internacional a lo largo de este proceso democratizante, que es el único capaz de ponerle fin al totalitarismo en Cuba, de suerte que realmente comience una transición hacia la democracia en nuestro país, más allá de los debates intelectuales sobre el embargo o las llamadas nuevas políticas de Estados Unidos hacia la Isla.

Por favor, apoyemos a la iniciativa ciudadana CUBA DECIDE que propone un plebiscito para la democracia en Cuba. Si tú decides, Cuba decide. La hora de los cambios definitivos es ahora.

This petition was delivered to:

Orlando Luis Pardo Lazo started this petition with a single signature, and won with 561 supporters. Start a petition to change something you care about.