Dogs That Bite Must Wear Muzzels While in Public

0 have signed. Let’s get to 1,000!
At 1,000 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Lorena Sanchez started this petition to Dogs’ liability

-PARA ESPAÑOL POR FAVOR DESLIZAR HACIA ABAJO-

My precious dog’s life was taken at the hands of a negligent neighbor and her vicious dog. On Friday morning while walking back from his morning routine, my dog, a bichon frise, was attacked by my neighbor’s dog. The owner, who is a woman with a small frame, could not control her huge Saint Bernard. This was evident when her dog charged at mine; she let go of her dog’s leash, and her dog bit mine and caused fatal injuries.

It is important to note that this was not the first attack, but the 4th. After the second incident, we asked the woman politely to avoid bringing her dog around our property, in order to prevent another confrontation between our dogs. To this she responded by saying that she could walk her dog wherever she wanted because she pays taxes. She insisted on walking her dog around my house without muzzle, it cost us our fur baby’s life.

Although many people consider their dogs to be a member of their family, there are few laws in place to protect these furry babies’ lives. To take measures to prevent our dog’s death from happening to other dogs in the future, we have formed a petition to reform dog rights. We want to create a law in place that states “If a dog attacks another dog and causes non-fatal consequences, said dog must wear a muzzle while in public”. If this law existed, our pet, Happy, would still be alive today.

Please take a moment to sign the petition, in honor of Happy. If you can, please share with family and friends!

EN ESPAÑOL

La vida de nuestro querido perro fue arrebatada a manos de una vecina negligente y su perro despiadado. El viernes por la mañana, mientras regresaba de su rutina matutina, mi perro, un bichon frise, fue atacado por el perro de un vecino. La dueña, que es una mujer de complexión pequeña, no pudo controlar su enorme San Bernardo.  Esto fue evidente cuando su perro cargó contra el mío; ella soltó la correa de su perro, y el arremetiò contra nuestro peludito causandole heridas mortales.

Es importante señalar que este no fue el primer ataque, sino el cuarto. Después del segundo incidente, le pedimos cortésmente a la mujer que evitara llevar a su perro por nuestra propiedad, para evitar otro enfrentamiento entre nuestros perros. A esto respondió diciendo que podía pasear a su perro a donde quisiera porque ella paga impuestos! Ella insistió en pasear a su perro por mi casa sin bozal, y esa negligencia nos costó la vida de nuestro bebé peludo.

Aunque muchas personas consideran que sus perros son miembros de su familia, existen pocas leyes para proteger la vida de estos bebés peludos. Hemos decidido tomar cartas en el asunto y para evitar que algo parecido le suceda a otros perros, hemos formado una petición para reformar los derechos de los perros. Queremos crear una ley que establezca que “si un perro ataca a otro perro y causa consecuencias no fatales, dicho perro debe usar un bozal mientras está en público”. Si esta ley existiera, nuestra mascota, Happy, todavía estaría vivo hoy.

Por favor tòmese un momento para firmar la petición en honor a Happy y mejor aún, ¡compártala con familiares y amigos!  Eternamente agradecidos #justiciaparahappy

0 have signed. Let’s get to 1,000!