Petition Closed
Petitioning Parti conservateur du Canada Jacques Gourde
This petition will be delivered to:
Parti conservateur du Canada
Jacques Gourde

Dogs: Are they really man's best friend? Stop dog sledding; stop animal abuse!

After a visit to Chenil La Poursuite's dog sledding company with my students on a trip to Québec City, I was disgusted to see the poor conditions in which the dogs were kept. When they are not pulling the sleds, the dogs are attached by very short chains to individual poles in a large gated yard. Upon asking a couple of workers if the dogs got any free time to roam around in the yard, the answer was a very firm, no. The canines pull and cry at their chains for a chance to be selected among their 200 other companions to pull the sleds for their only chance of having some exercise.

After complaining about this to the travel company in charge of organising these tours, they made a follow-up inquiry about the dogs. The dog sledding company emailed a letter explaining that these dogs are service dogs and therefore are not treated with the same considerations that domesticated pets have. They also said that taken off their leashes, these dogs would be too aggressive towards each other.

That being said, do we even want our families, children, and students to be exposed to animals that are too aggressive and have not been properly trained? Training a wild animal takes patience and kindness. Chaining them and isolating them to poles will only make them even more dangerous to each other and to the clients who would like to be pulled by them. In fact, when my students and I were being pulled in the sleds, a couple of dogs collided with each other and began to fight! A worker had to intervene to keep the dogs from hurting each other and ourselves.

Just like these dogs, if you were chained and kept in the cold harsh weather without being given any free-time, you would also become frustrated, depressed and angry. So, by signing my petition, you are giving a voice to those who cannot speak. I need your help to send a strong message to this tourist destination that animal abuse is never acceptable!

...

Suite à  une visite à Chenil La Poursuite à St-Nicholas, Québec avec mes élèves de notre école à London, Ontario, j’étais dégoutée par le traitement affreux envers les chiens. Quand ces derniers ne sont pas en train de tirer les traîneaux, ils sont attachés par des chaînes très courtes sur des poteaux individuels dans un terrain clôturé. J’ai demandé aux travailleurs si les chiens reçoivent du temps libre pour courir dans ce terrain sans être attachés, et la réponse était non. Les chiens tirent et pleurent pour être choisis parmi leurs 200 compagnons pour leur seule chance d’avoir un peu d’exercice.

J’ai porté plainte à notre compagnie de voyage qui a fait une suivie avec Chenil La Poursuite. Ce dernier a renvoyé une lettre en expliquant que ces chiens ne sont pas donnés les mêmes considérations que des chiens de compagnie, car leurs chiens de traîneaux sont des chiens de service. De plus, les travailleurs de cette compagnie disent que leurs chiens doivent être attachés, autrement ils deviennent très agressifs envers l’un et l’autre.

Ceci dit, est-ce que nous voulons exposer nos familles, enfants et élèves à des animaux agressifs et mal apprivoisés ? Faire apprivoiser un animal sauvage prend beaucoup de patience et de gentillesse. Si nous les attachons, ces animaux deviennent encore plus dangereux envers eux-mêmes et envers les clients. En effet, lors de notre visite, deux chiens se sont affrontés et ont commencé à se battre ! Un des travailleurs a dû intervenir afin de prévenir le désastre qui aurait pu avoir lieu entre les chiens et nous.

Tout comme ces chiens, si vous étiez enchaînés dans de telles circonstances sans du temps libre, vous deviendrez aussi frustrés, déprimés et fâchés. Alors, en apposant votre signature sur ma pétition, vous donnez une voix à ceux qui n’en ont pas. J’ai besoin de votre aide pour envoyer un clair message que l’abus envers les animaux n’est jamais acceptable !

Letter to
Parti conservateur du Canada Jacques Gourde