Petición cerrada

Demana a JCF unes #FallesEnValencià

Esta petición ha conseguido 1.206 firmas

La festa de les falles aspira a convertir-se en Bé d'Interés Cultural per la Generalitat Valenciana i Patrimoni Immaterial de la Humanitat de part de la Unesco. Dins dels arguments que justifiquen dita declaració hi està el gran paper que la festa de les falles ha fet en el manteniment del valencià, un paper especialment important en els temps més difícils de persecució i desprestigi cap a la llengua pròpia. Certament el propi "Reglament Faller" estableix l'ús preferent del valencià en tota activitat i manifestació pròpia de la festa. Dissortadament però la Junta Central Fallera, organisme autònom municipal de l'Ajuntament de València no demostra una especial sensibilitat cap al valencià incomplint la normativa i en molts casos arraconant la llengua a un paper testimonial com demostra la manca d'actualitzacions constants dels continguts en valencià del web oficial de la festa. Per tot això t'animem a actuar en positiu i a recordar-li a la JCF la seua obligació a l'hora de respectar la protecció cap al valencià i a adoptar noves mesures per tal d'aprofitar el potencial cohesionador i integrador de la festa de les falles en benefici del normal ús del valencià com pot ser emprar l'obra dels cantants i músics en valencià a la megafonia que amenitza la "mascletà". Actua i difon!

Hoy: ACV Tirant lo Blanc cuenta con tu ayuda

ACV Tirant lo Blanc necesita tu ayuda con esta petición «Demana a JCF unes #FallesEnValencià». Únete a ACV Tirant lo Blanc y 1.205 personas que ya han firmado.