Petition Closed

•••scroll down for english•••>

Estamos cansados de servir como testigos ante la debilidad que muestran nuestras agencias de gobierno. Estas agencias le ceden el poder de autoridad gubernamental, a desarrolladores adinerados.  La corporación San Ildefonso de Culebra, Inc., (compuesta por proyectistas de San Juan),  se ha dedicado a promover planes que conducen a la destrucción del Taller de ARTE, y su santuario de Mangle. La intención de esta corporación es el construir otro hotel completo con 'parking' subterráneo sobre los Mangles Rojos, (los cuales están protegidos bajo leyes ambientales federales, estatales y locales), SIN OBTENER PERMISOS.

Exigimos que nuestro gobierno defienda las leyes establecidas para proteger nuestro tesoro natural.

We are tired of witnessing our government agencies yield to well funded developers. The corporation San Ildefonso De Culebra, inc. (composed of developers from San Juan, PR.pushes plans to demolish the ARTE studio and it's mangrove sanctuary. The intention of this corporation is to build another hotel complete with underground parking, leveling the Red Mangroves, (which are protected by federal, state and local environmental laws), WITHOUT OBTAINING PERMITS.

We demand our government uphold public policy to protect and conserve our natural treasure.

This petition was delivered to:
  • U.S. Army Corps of Engineers
  • Environmental Protection Agency
  • Government Offices & Environmental Agencies. Federal, State, & Local.
  • Departamento de Recursos Naturales de Puerto Rico
  • Autoridad de Conservación y Desarrollo de Culebra
  • Mayor of Culebra
    Ricky Lopez
  • Governor of Puerto Rico
    Luis Fortuño

Jorge Acevedo started this petition with a single signature, and now has 1,897 supporters. Start a petition today to change something you care about.