Stop CVS’s expansion into Mount Pleasant, DC! Detengamos la Expansion de CVS!

0 have signed. Let’s get to 5,000!

Mount Pleasant neighbors and friends,  Let's unite with our signatures to stop the proposed CVS Pharmacy on Mount Pleasant Street, NW (3178 Mt Pleasant St NW, Washington DC).

Mount Pleasant is a small, historic urban village that has a long-standing history as one of the most ethnically and economically diverse neighborhoods in Washington, DC.  Mount Pleasant Street, Mount Pleasant’s four block-long shopping area, reflects this diversity and features small, locally-owned and independent businesses that strive to serve the needs of the community.  CVS Pharmacy has recently expressed an interest in moving to 3178 Mount Pleasant Street location, which is currently occupied by Best World, Don Juan’s Restaurant, and Subway.

This 7,000 square-foot (up to 12,000 square-foot) CVS would be an eyesore and completely out of scale with the small, neighborhood-serving retail that is part of the character and charm of Mount Pleasant Street. The arrival of CVS would eliminate our largest neighborhood grocery store (BestWorld) and largest outdoor dining space (Don Juan’s). In addition, a chain store like CVS would put at risk other locally-owned businesses, like the Mt. Pleasant pharmacy and convenience stores. It would disrupt the street scale, potentially clog the street with congestion, and attract other national chain stores to replace local and unique businesses.  Additionally, a long-term lease with a store like CVS would preclude any future development or use of that space that is better suited to the needs and vision of our neighborhood.

We, the undersigned, firmly oppose CVS and any big-box chain store that would be built at this location and encourage our family and friends to do the same.  We also intend to support at the voting booth local elected officials that support local businesses.

Thus, we take a stand against this CVS project. Together, in solidarity, we are determined to support local and small businesses in Mount Pleasant and continue the neighborhood’s evolution as a uniquely diverse village in the city.

DETENGAMOS LA EXPANSION DE CVS A MOUNT PLEASANT, DC!

Vecinos y amigos de Mount Pleasant, unámonos con nuestras firmas para detener la farmacia CVS propuesta en Mount Pleasant Street, NW (3178 Mt Pleasant St NW, Washington DC).

Mount Pleasant es una villa urbana pequeña e histórica, con una larga tradición de ser uno de los vecindarios con mayor diversidad étnica y económica en Washington, DC. La calle Mount Pleasant, 4 cuadras de shopping, refleja esta diversidad y cuenta con negocios pequeños, locales, e independientes, que se esfuerzan por satisfacer las necesidades de la comunidad. La farmacia CVS ha expresado recientemente su interés en mudarse a la ubicación 3178 de Mount Pleasant Street, que actualmente está ocupada por Best World, Don Juan's Restaurant y Subway.

Este CVS de 7,000 pies cuadrados (hasta 12,000 pies cuadrados) sería una monstruosidad y completamente fuera de escala con este pequeño sector de ventas al por menor del vecindario, que es parte del carácter y el encanto de la calle Mount Pleasant. La llegada de CVS eliminaría nuestro mercado más grande del vecindario (BestWorld) y el espacio para comer al aire libre más grande (Don Juan's). Además, una cadena de tiendas como CVS pondría en riesgo otros negocios locales, como la farmacia Mount Pleasant y otras tiendas de conveniencia. Interrumpiría la escala de la calle, podría obstruir la calle con la congestión y atraer otras cadenas de tiendas nacionales para reemplazar negocios locales y únicos. Además, un contrato de arrendamiento a largo plazo con una tienda como CVS excluiría cualquier desarrollo o uso futuro de ese espacio que se adapte mejor a las necesidades y la visión de nuestro vecindario.

Nosotros, los firmantes, nos oponemos firmemente a CVS y a cualquier cadena de grandes tiendas que se construiría en este lugar, y alentamos a nuestros familiares y amigos a hacer lo mismo. También tenemos la intención de apoyar en elecciones a los funcionarios electos locales que apoyan a los negocios pequeños.

Por tanto, tomamos una posición en contra de este proyecto de CVS. Juntos, en solidaridad, estamos decididos a apoyar a los negocios locales y pequeños en Mount Pleasant, y continuar la evolución del vecindario como una villa únicamente diversa en la ciudad.

Today: Mount Pleasant Initiative Neighborhood Strategy Council is counting on you

Mount Pleasant Initiative Neighborhood Strategy Council needs your help with “CVS Pharmacy: Stop CVS’s expansion into Mount Pleasant, DC! Detengamos la Expansion de CVS a Mount Pleasant, DC!”. Join Mount Pleasant Initiative Neighborhood Strategy Council and 2,610 supporters today.