Petición cerrada

PER A UNA ESCOLA MILLOR...MENYS ALUMNES A LES AULES de CARDEDEU

Esta petición ha conseguido 1.025 firmas

La Plataforma Cardedeu es Mou s’oposa a la mesura anunciada pel Departament d’Ensenyament de tancar una línia de P3 al municipi el proper curs 2016-2017.

Davant d’aquesta situació, des de la Plataforma Cardedeu es Mou volem deixar clar els punts següents:

• La supressió d'aquesta línia agreuja la retallada de l'oferta de l'escola pública del municipi.
• La retallada contínua de recursos educatius a l'escola pública continua vigent malgrat el pla de xoc previst del Govern de la Generalitat actual.
• Aquesta retallada no afecta a línies de centres privats concertats d’arreu del territori. La Generalitat subvenciona amb 30 milions d'euros cada any les 16 escoles catalanes vinculades a l'Opus Dei. La xifra oficial dels concerts en els últims sis anys ascendeix a 180 milions d'euros i, pràcticament, no va disminuir malgrat les retallades en Educació.
• Cardedeu és un municipi amb 5 escoles públiques, exemple únic en les poblacions grans de la comarca. Totes 5 escoles tenen un bon nivell educatiu i projectes clarament diferenciats que donen la possibilitat d’escollir a les famílies. Totes compten amb AMPAs fortes i actives i amb projectes de millora constant. Cal defensar i promoure el model inclusiu, igualitari i de qualitat de l’escola al nostre poble.
• La davallada de la natalitat no pot ser l'argument per efectuar aquesta retallada tenint en compte que som l’únic municipi de la comarca que continua creixent demogràficament.
• Amb l’objectiu de mantenir i millorar l’oferta pública cal abaixar les ràtios escolars, que ara són de 25 alumnes per aula d' infantil, a 20 alumnes.
• Aquesta reducció ja és una mesura real a altres municipis com:
o Mataró, que ha aconseguit revertir el tancament de 3 línies i abaixar les ràtios a 22 alumnes.
o Premià de Mar, municipi de característiques semblants al nostre, que conservarà 11 línies de P3 el curs que ve i rebaixarà la ràtio a 17,6 alumnes per aula.

I per tant, ens sentim prou legitimats per exigir:

La Modificació de l’oferta publicada de places, passant dels 9 grups actuals a  10 grups de P3. Obeint el mandat del Parlament de Catalunya d’ofertar totes les línies del curs actual,  entenent que la davallada de natalitat no és prou significativa com per a sacrificar un grup i essent possibles d’altres mesures que no parteixin de l’estalvi econòmic com a únic paradigma si no que vetllin per la qualitat de l’educació en primer terme.

El repartiment equitatiu del nombre de places ofertades entre els cinc centres de Cardedeu. Cal abaixar les ràtios a un nombre que permeti un  desenvolupament més racional i equitatiu de les tasques d’educació i que premii l’esforç continu que Cardedeu ha estat fent en matèria d’ensenyament. Hem arribat a assumir ràtios de fins a 27 alumnes per classe, fet que ha comportat la massificació de moltes aules, amb conseqüències pedagògiques negatives i que, a més a més, dificulten l’equitat entre les 10 línies dels cinc centres.

Que no es retalli cap més recurs a les escoles públiques. En cas de necessitat d’ajustos, cal que es facin preferentment als concerts que ara per ara manté el Departament amb centres que segreguen per sexe, en contradicció amb l’article 2 de la LEC.

Hoy: ALBERT cuenta con tu ayuda

ALBERT AMETLLA necesita tu ayuda con esta petición «Consellera d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya: PER A UNA ESCOLA MILLOR...MENYS ALUMNES A LES AULES». Únete a ALBERT y 1.024 personas que ya han firmado.