Petitioning Commissione europea

Commissione europea: Chiudere e vietare i delfinari (e parchi acquatici) in Europa

Supporters

European Commission: Close and prohibit dolphinariums (and aqua parks) in Europe

"Our "superior" nature limits us much in thought and sharing in the lives of these animals and there are few who think that ill-treatment or restrictions of this type may be due to serious diseases and disorders."

The dolphinariums are structures that segregate beautiful and intelligent creatures accustomed to freedom and vastness of the sea and could be gradually closed.
The life expectancy of these animals in captivity is very low and mortality among infants is so high that the population of cetaceans born in captivity can not satisfy the demands of the market and, because of this, there is the need to more catches in nature. It 's the same EAZA (European Association of Zoos and Aquariums) to admit it.

"Contrary to the majority of the species that are living longer in captivity, captive dolphins live about 20 years less than the dolphins in the wild. Males Dolphins in the wild can live up to 40 years. About females, they can live and have children up to 60 years. propaganda of dolphinariums says the contrary, that do not survive more than 25 years, but also that their intelligence is between that of the dog and that of the monkey. this is one of the many lies told by this entertainment industry of animal. "

"About 70% of the dolphins in captivity in Europe were born in the dolphinariums, usually by a male caught in the sea. These dolphins, who do not know the way of life of dolphins in the wild, are unnatural creatures: they have nothing in common with the wild dolphins. "

Physical violence is not seen in all the dolphins and water parks in Europe, but the psychological is. Even if there were adequate facilities, ever one would you choose to live segregated for your whole life in a 5 star hotel?
Of 34 dolphinariums in the EU, only 14 are actively involved in research on cetaceans and only 5.4% of the research presented at the European Society of cetaceans includes animals in captivity. (ANSA)

...the rest is a commercial vehicle designed to entertain a paying audience.

-----------

"La nostra natura “superiore” ci limita molto nel pensiero e nella compartecipazione alla vita di questi animali e sono in pochi a pensare che maltrattamenti o restrizioni di questo tipo possano essere causa di malattie e gravi disturbi."

"I delfinari sono strutture che segregano splendide e intelligenti creature abituate alla libertà e alla vastità del mare e che potrebbero essere pian piano chiusi.
L’aspettativa di vita di questi animali in cattività è decisamente ridotta e la mortalità tra i neonati è talmente elevata che la popolazione di cetacei nati in cattività non riesce a soddisfare le richieste del mercato e, proprio per questo, vi è l’esigenza di ulteriori catture in natura. E’ la stessa EAZA (Associazione Europea Zoo ed Acquari) ad ammetterlo."

"Contrariamente alla maggioranza delle specie che vivono più a lungo in cattività, i delfini in cattività vivono circa 20 anni di meno dei delfini in libertà. I delfini maschi in libertà possono vivere fino a 40 anni. Per quanto riguardano le femmine, possono vivere e fare figli fino a 60 anni. La propaganda dei delfinari afferma al contrario, che non sopravvivono oltre 25 anni, ma anche che la loro intelligenza si colloca tra quella del cane e quella del scimmia. Questo costituisce una delle numerose bugie riferita da questa industria del divertimento animale."

"Circa il 70% dei delfini in cattività in Europa sono nati nei delfinari, generalmente da un maschio catturato nel mare. Questi delfini, che non conoscono lo stile di vita dei delfini in libertà, sono creature snaturate: non hanno niente in comune con i delfini selvatici."

La violenza fisica non si riscontra in tutti i delfinari e parchi acquatici europei, ma quella psicologica si. Anche se esistessero strutture adeguate, voi scegliereste mai di vivere segregati per tutta la vostra vita in un albergo a 5 stelle?

Di 34 delfinari dell'Ue, solo 14 sono attivamente coinvolti nella ricerca sui cetacei e solo il 5,4% delle ricerche presentate alla società europea dei cetacei include animali in cattività. (ANSA)

...Il resto è un mezzo commerciale volto a divertire un pubblico pagante.

Letter to
Commissione europea