Petition Closed
Petitioning CNN International PR Lauren Cone and 5 others

CNN: Stop accepting adversiting from the corrupt Angolan regime!

Semba Comunicação, a private Angolan company, has been receiving millions of dollars directly from the presidency of the Republic of Angola’s budget to produce commercials to improve the image of Angola abroad. However, this company, incorporated on October 11, 2006, is owned by President José Eduardo dos Santos’ children, namely Welwitchea José dos Santos ‘Tchizé’ and José Paulino dos Santos ´Coréon Du.’ They are promoting the image of their father’s regime through campaigns broadcasted on CNN International. President Dos Santos has been in power for 32 years without ever being elected by the people.

The 2012 presidential budget alone allocates almost US $17 million for Semba Comunicação to engage in a contractual agreement with CNN International for a new advertisement campaign. Read the complete story at MakaAngola: http://makaangola.org/2012/01/presidente-jose-eduardo-dos-santos-nepotismo-corrupcao-e-propaganda-na-cnn/?lang=en

While two-thirds of the Angolan population survive on less than $2 a day, the President and his protégés, including his family, have been plundering the extensive natural resources of the country.

Transferring taxpayers’ money from the presidency budget to his children’s private company is only the latest of multiple and continuous acts of corruption, bribery, and embezzlement committed by the President and his cronies.

Tell CNN to stop accepting advertisement from the corrupt president José Eduardo dos Santos’ regime!

Letter to
CNN International PR Lauren Cone
president of CNN Worldwide Jim Walton
Chairman and CEO of Turner Broadcasting System Phil Kent
and 3 others
CNN Senior Vice President, Ad Sales Rani R. Raad
Vice President, Corporate Communications, Time Warner Inc. Keith Cocozza
CNN International PR Bridget Leininger
I write you to urge CNN International to stop accepting advertisement produced by Semba Comunicação promoting the Angolan regime. As a high profile and credible media outlet, CNN International should refuse to accept advertisement paid for with illicit transfers of Angolan taxpayers’ money.

Semba Comunicação, a private Angolan company run by President José Eduardo dos Santos’ children, has received millions of dollars from the Presidency’s budget. Previously, your TV station has aired ad campaigns on behalf of President Dos Santos’ regime, including “Angola, Grow With Us” which were produced by Semba Comunicação. Semba Comunicação was hired to promote the image of the Angolan regime abroad, including the production of the campaign “Angola, Grow With Us,” previously aired on CNN International.

The 2012 presidential budget alone allocates almost US $17 million to the regime’s publicity campaign that Semba Comunicação will produce, to be aired on CNN International.

Transferring taxpayers’ money from the presidency’s budget to his children’s private company is only the latest of multiple and continuous acts of corruption, bribery, and embezzlement committed by the President and his cronies.

Therefore, I urge CNN to stop accepting advertisement produced by Semba Comunicação and to exercise due scrutiny over any advertisement from the corrupt regime of President José Eduardo dos Santos.

Sincerely,