Victory

Cleveland ISD - School Bus Route Improvements

This petition made change with 181 supporters!

Dear Cleveland ISD School Board:

Communities in Cleveland, Texas are growing quickly, as you are well aware. It is our goal to have bus service throughout the subdivisions, so that every child has safe access to transportation, to and from school. It is our understanding that bus stops will be reduced to one stop per subdivision throughout the District.

If bus stops at every home are not feasible, we ask that you would provide several designed stops throughout our community. Based on the information that has been provided to us, our community is concerned with the following:

• congestion on the roadways and at the pavilions where children will be picked-up and returned
  • not enough parent parking space if the bus stop is condensed to one spot per subdivision
  • children walking long distances from their home
  • children walking over three miles from the bus stop before they arrive safely home
  • child predators waiting for the bus to leave, as children have a long walk home
  • how early and how late some children are being picked up and returned home
  • children having to take long walks in the rain and in the cold
  • children walking long distances in the dark, due to early pick-up and late delivery, on the roadway where there are fast moving cars

We are grateful to have the privilege of bus service and we look forward to transportation improvements. Property owner's in our communities pay tax dollars that will only increase as the community continues to grow. The tax dollars paid benefit Cleveland ISD. We ask that Cleveland ISD adds more visible job advertisements for bus drivers. As Cleveland ISD hires more bus drivers, purchases more buses in preparation for the growth that will only continue, we ask that multiple stops are made throughout our communities. Our communities will only continue to grow in number and we ask that Cleveland ISD plans for even faster growth in future years.

Estimado Junta Directiva de Cleveland ISD:

Comunidades en Cleveland, Texas, están creciendo rápidamente, como ustedes saben. Es nuestro objetivo tener servicio de autobuses a lo largo de las subdivisiones, para que cada niño tenga acceso seguro al transporte, hacia y desde la escuela. Es nuestro entendimiento que las paradas de autobús serán reducidas a una parada por subdivisión en todo el Distrito.

Si las paradas de autobús en cada hogar no son factibles, le pedimos que proporcione varias paradas diseñadas en toda nuestra comunidad. Con base en la información que nos ha sido proporcionada, nuestra comunidad está interesada en lo siguiente:

• congestión en las carreteras y en los pabellones donde los niños serán recogidos y devueltos
  • no hay suficiente espacio de estacionamiento de los padres si la parada del autobús se condensa a un punto por subdivisión
  • niños caminando largas distancias de su hogar
  • niños caminando más de tres millas de la parada de autobús antes de llegar con seguridad a casa
  • depredadores de niños esperando que el autobús se salga, ya que los niños tienen un largo camino a casa
  • qué tan temprano y que tan tarde algunos niños están siendo recogidos y regresados a casa
  • los niños tienen que caminar largo camino bajo la lluvia y en el frío
  • los niños caminando largas distancias en la oscuridad, debido a la recogida temprana y entrega tardía, en la carretera donde hay coches de movimiento rápido

Estamos agradecidos de tener el privilegio del servicio de autobuses y esperamos mejoras de transportación. Dueños de propiedades en nuestras comunidades pagan impuestos que aumentará a medida de que la comunidad continúa creciendo. Los impuestos pagados benefician a Cleveland ISD. Le pedimos que Cleveland ISD agregue anuncios de trabajo más visibles para conductores de autobuses. Como Cleveland ISD contrata a más conductores de autobuses, compra más autobuses en preparación para el crecimiento que continuará, pedimos que se hagan múltiples paradas dentro de nuestras comunidades. Nuestras comunidades sólo seguirán creciendo y le pedimos que Cleveland ISD planea un crecimiento aún más rápido en los próximos años.

Today: Houston El Norte POA, Inc is counting on you

Houston El Norte POA, Inc needs your help with “Cleveland ISD School Board: Cleveland ISD - School Bus Routes Throughout Cleveland Communities”. Join Houston El Norte POA, Inc and 180 supporters today.