Petition Closed

This petition had 100 supporters

I am writing to demand that the five traffic citations that have been issued to Francisco Romero, Case No.2013598532, be DROPPED immediately. It is clear that the five citations are retaliation by the Oxnard Police Department, and your office, against him for being a vocal critic of police brutality and for his participation in the Colectivo Todo Poder al Pueblo (“Collective”). The Collective has been a leading force that is organizing the victims of police brutality in Oxnard.

We will hold your the City Council of Oxnard and the Oxnard Police Department accountable if you continue to pursue in leveling these charges against him. The pretext of continuing this attack, is that the he was the only “identifiable” person in the march. We understand clearly, that this is an excuse to further repress, marginalize and silence the community of Oxnard that has righteous grievances against the legacy of police brutality against the Mexican community of Oxnard in particular and against the poor working class in general.

Drop the charges NOW!

For video on this issue, check out: Dissent is Not a Crime!: https://www.youtube.com/watch?v=__bzTI5wM9c

**************Español****************

Le escribo para exigir que quiten los cinco multas de tráfico que se han emitido a Francisco Romero, Caso No.2013598532, dado de baja inmediatamente. Está claro que las cinco citas son una represalia por el Departamento de Policía de Oxnard, y su oficina, en contra de él por ser un crítico de la brutalidad policial y por su participación en el Colectivo Todo Poder al Pueblo ("colectiva"). El Colectivo ha sido una fuerza líder que está organizando las víctimas de la brutalidad policial en Oxnard.

Vamos culparlos a ustedes,  Ayuntamiento de Oxnard y el Departamento de Policía de Oxnard  si continúa a seguir con estos cargos en su contra. El pretexto de continuar este ataque, es que el que él era la única persona "identificable" en la marcha. Entendemos claramente que se trata de una excusa para reprimir aún más, marginar y silenciar a la comunidad de Oxnard que tiene quejas justas contra el legado de brutalidad policial contra la comunidad mexicana de Oxnard, en particular, y en contra de la clase pobre trabajadora en general.

Retiren los cargos AHORA!

Today: Colectivo Todo Poder / Union del Barrio is counting on you

Colectivo Todo Poder / Union del Barrio needs your help with “City Of Oxnard and the Oxnard Police Department: DROP THE CHARGES! End the Criminalization of Dissent and Protest! Drop the Retaliatory Citations Against Francisco Romero! // RETIREN LOS CARGOS! Alto a la criminalizacion de disidencia!”. Join Colectivo Todo Poder / Union del Barrio and 99 supporters today.