Petitioning CEO, Air Canada Calin Rovinescu

Tell Air Canada to end its Complicity in Israel's War Crimes

0 have signed. Let’s get to 1,000.

Why would Air Canada, one of the "best airlines in the world" engage in this?

Why would Air Canada, who was awarded "best airline in North America" (Skytrax 2017), have outsourced maintenance work for its Boeing 787 and 767 jets to Israel Aerospace Industries (IAI), the largest state-owned military and weapon producer in Israel?

IAI is the subject of boycotts across Europe for its deadly drone technology and production.  Corporate Watch from the UK says that “IAI was one of the earliest developers of drone technology and launched its first surveillance drone in 1979.  IAI's website boasts that its drones have an "unsurpassed track record of over 1,200,000 operational flight hours for over 50 users on five continents."

A 2014 study entitled Sleepless in Gaza by Dr. Atef Abu Saif details the terrifying impact of drone attacks on the Gaza Strip, especially on children, “Since their first use in 2000, drones have led to the death of hundreds of Palestinians and have injured thousands more. In addition, they have directly impacted Palestinian psychological and social life, as well as causing a grossly negative impact on education.

The Palestinian-led BDS movement has recently called for international efforts to focus on Israel’s war-making industry and to work towards a comprehensive military embargo of Israel. It is high time that corporations like Air Canada are held accountable for complicity in Israel’s war crimes.

Tell Air Canada CEO, Calin Rovinescu, that you will boycott Air Canada and that you are calling on him to end Air Canada’s contracts with IAI along with any other contracts which violate the Fourth Geneva Convention (aka war crimes) and to bring skilled jobs back to Canada.

Incidentally, outsourcing its airline maintenance was illegal for Air Canada until June 2016, when the current government changed the law to allow it more “labour flexibility.”

It is truly shameful that Air Canada is outsourcing maintenance work to an Israeli arms producer which is directly responsible for thousands of deaths of Palestinian civilians, including women and children.

Results of an EKOS poll (February 2017) showed that almost 80 percent of Canadians agree with the Palestinian call to boycott corporations which profit from Occupation and to pressure the Israeli government to abide by international and humanitarian law in the Occupied Palestinian Territories.

Join the Canadian majority, speak out against Air Canada's complicity in war crimes.

For more information: Canadian BDS Coalition

#AirCanadaComplicity

Note:  A global call to join Canadians in this petition. Air Canada flies to 1300 airports in 200+ cities on six continents.

En français

Pourquoi Air Canada, une des « meilleures compagnies aériennes du monde » s’engagerait-elle dans une telle affaire?

Pourquoi Air Canada, qui a été décerné « la meilleure compagnie aérienne en Amérique du Nord » (Skytrax 2017), a-t-il externalisé les travaux d’entretien de ses avions Boeing 787 et 767 vers Israel Aerospace Industries (IAI), le plus important producteur d’armes militaires appartenant à l’État d’Israël?

IAI  fait l’objet de boycottage en Europe pour sa technologie et production de drones mortels. Corporate Watch du Royaume-Uni déclare que « IAI a été l’un des premiers développeurs de la technologie des drones et a lancé son premier drone de surveillance en 1979. »  Le site Web de l’IAI se vante que ses drones ont un « bilan inégalé de plus de 1 200 000 heures de vol opérationnelles par plus de 50 utilisateurs sur cinq continents. »

Une étude menée en 2014 intitulée Sleepless in Gaza par le Dr Atef Abu Saif détaille l’impact terrifiant des attaques de drone sur la bande de Gaza, en particulier sur les enfants : « Depuis leur première utilisation en 2000, les drones ont entraîné la mort de centaines de Palestiniens et ont blessé des milliers d’autres. De plus, ils ont eu une incidence directe sur la vie psychologique et sociale des Palestiniens, tout en provoquant un impact négatif sur l’éducation. »

Le mouvement BDS dirigé par les Palestiniens a récemment appelé à des efforts internationaux visant à se concentrer sur l’industrie israélienne de la guerre et à œuvrer à l’égard d’un embargo militaire complet d’Israël. Il est grand temps que des sociétés comme Air Canada soient tenues pour responsables de la complicité dans les crimes de guerre d’Israël.

Dites au président-directeur général d’Air Canada, Calin Rovinescu, que vous boycotterez Air Canada et que vous l’appelez à mettre fin aux contrats d’Air Canada avec IAI avec tous les autres contrats qui violent la quatrième Convention de Genève (en d’autres termes, des crimes de guerre) et de ramener ces emplois qualifiés au Canada.

Par ailleurs, la sous-traitance de la maintenance de ses lignes aériennes était illégale pour Air Canada jusqu’en juin 2016, alors que le gouvernement actuel a modifié la loi pour lui donner plus de « flexibilité du travail ».

Il est vraiment honteux qu’Air Canada externalise les travaux de maintenance auprès d’un producteur d’armes israélien directement responsable de milliers de morts de civils palestiniens, y compris des femmes et des enfants.

Les résultats d’un sondage EKOS (février 2017) ont montré que près de 80 pour cent des Canadiens sont d’accord avec l’appel palestinien à boycotter les entreprises qui profitent de l’Occupation et de faire pression sur le gouvernement israélien pour qu’il respecte le droit international et humanitaire dans les territoires palestiniens occupés.

Rejoignez la majorité canadienne et prenez la parole contre la complicité d’Air Canada dans les crimes de guerre.

Pour plus d’informations : Canadian BDS Coalition

#AirCanadaComplicity

Note : Un appel mondial pour rejoindre les Canadiennes et les Canadiens dans cette pétition. Air Canada dessert 1300 aéroports dans plus de 200 villes sur six continents.

This petition will be delivered to:
  • CEO, Air Canada
    Calin Rovinescu

Canadian BDS Coalition started this petition with a single signature, and now has 959 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: Canadian BDS Coalition is counting on you

Canadian BDS Coalition needs your help with “Calin Rovinescu: Tell Air Canada to end its Complicity in Israel's War Crimes”. Join Canadian BDS Coalition and 958 supporters today.