More security around Gare du Midi (Brussels)

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 200!
Carl L ha iniciado esta petición dirigida a Belgian Government y

Every night, male and female workers leave their jobs and take their transportation to go home in Gare du Midi. Me and my colleagues leave around 22h30-23h30 everyday, as we work around the station. Unfortunately, some jobs do not have the homework option, and we need to go on spot to perform our activities.

Before all restrictions recently applied, we would already feel insecure to walk towards the station, but we could at least know that some people would be around and streets would not be like a "desert".

However, now with the curfew and the need to be at home at 22h00, the station and its arounds are very empty. Still, some pickpockets and people with bad intentions roam in the station. Walking alone and waiting there makes us feel very insecure, and makes the road back home a very stressful trip.

Therefore, this petition calls for a recognition of this situation, and decisive, long-overdue local actions. We request for more security and police agencies around and inside the station, specially at the doors, platforms, and basically places where people wait for their transportation to finally go home after working until late.

Please sign this petition and help workers who need their jobs, and need to be secure when going home. EVERY name and signature matters, and that is how we change our city to the best.

Thank you!

________________________________________________________

Chaque soir, des hommes et femmes quittent leur lieu de travail près de la Gare du Midi afin de rentrer chez eux. Mes collègues et moi rentrons quotidiennement vers 22h30-23h30, car malheureusement notre métier ne nous permets pas de télé-travailler.

Déjà avant les restrictions appliquées récemment, nous ne nous sentions pas complètement en sécurité dans la gare et aux alentours, mais nous pouvions au moins compter sur la présence d'autres usagers et les rues n'étaient pas désertes.
Désormais avec le couvre-feu à 22h, la gare et ses alentours sont quasiment vides. Cependant, des pickpockets et des personnes mal-intentionnées rôdent toujours en permanence. Marcher seul et attendre son transport dans ces conditions chaque jour nous fait nous sentir en grande insécurité, et rentrer chez nous devient un moment particulièrement angoissant.

Voilà pourquoi cette pétition appelle à une reconnaissance de la situation et à des actions décisives à long-terme. Nous demandons plus de sécurité et d'agents de police à l'intérieur et autour de la gare, notamment aux portes, sur les quais et partout où les gens attendent leur transport afin de pouvoir rentrer en toute sérénité.

S'il vous plait, signez la pétition et aidez les travailleurs et travailleuses qui ont besoin de leur emploi et surtout d'être en sécutité quand ils rentrent chez eux. CHAQUE nom et signature compte, car c'est ainsi que nous améliorerons notre ville.

Merci!

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 200!