

Ayrancılar Ulaşamıyor! Yeni ESHOT hattı İstiyoruz!
Kampanya metni
Ayrancılar, resmî olarak bir mahalle olsa da, 70 bini aşan nüfusuyla fiilen bir ilçe merkezidir. Ancak bu büyüklüğe rağmen hâlâ İzmir şehir merkezine ya da Gaziemir, Konak gibi kritik merkezlere doğrudan bir toplu taşıma hattı yoktur.
Ayrancılar halkı, Gaziemir’e, Konak’a veya İzmir’in merkezine ulaşmak için özel teşebbüslere mecbur kalmaktadır. Bu da hem maddi hem de zaman açısından büyük bir külfet yaratmaktadır.
Bir Ayrancılar sakini, sırf şehir merkezine ulaşmak için ortalama bir İzmirli’nin ödediği ücretin yaklaşık 3 katını harcamakta ve yolculuk süresi 2 saate kadar uzayabilmektedir. (Ayrancılar'ın Konak'a uzaklığı sadece 30 kilometreden daha azdır.)
Mevcut ESHOT hattı olan 705 ise yalnızca sınırlı bir bölgede çalışmakta ve en fazla Sarnıç’a kadar hizmet verebilmektedir. Bu hattın yetersizliği, halkı aktarmalarla, dolmuşlarla ve yüksek maliyetli özel ulaşım araçlarıyla ulaşım sağlamaya zorlamaktadır.
Biz Ayrancılar’da yaşayan yurttaşlar olarak şunları talep ediyoruz:
✅ Gaziemir, Konak ve İzmir Şehir Merkezine doğrudan ve sık ESHOT seferlerinin başlatılması
✅ ESHOT 705 hattının güzergâhının genişletilerek İzmir merkezine kadar uzatılması
✅ Gece saatlerinde de hizmet veren toplu taşıma seçeneklerinin sunulması
✅ Ayrancılar’ın artan nüfusuna uygun planlanmış, modern ve erişilebilir ulaşım altyapısı
Ulaşım bir ayrıcalık değil, temel bir yaşam hakkıdır.
Ayrancılar halkı olarak yalnız bırakılmak istemiyoruz.
Sen de imzanla bu çağrıya destek ol, daha adil ve ulaşabilen bir Ayrancılar için sesimizi birlikte yükseltelim!

1.350
Kampanya metni
Ayrancılar, resmî olarak bir mahalle olsa da, 70 bini aşan nüfusuyla fiilen bir ilçe merkezidir. Ancak bu büyüklüğe rağmen hâlâ İzmir şehir merkezine ya da Gaziemir, Konak gibi kritik merkezlere doğrudan bir toplu taşıma hattı yoktur.
Ayrancılar halkı, Gaziemir’e, Konak’a veya İzmir’in merkezine ulaşmak için özel teşebbüslere mecbur kalmaktadır. Bu da hem maddi hem de zaman açısından büyük bir külfet yaratmaktadır.
Bir Ayrancılar sakini, sırf şehir merkezine ulaşmak için ortalama bir İzmirli’nin ödediği ücretin yaklaşık 3 katını harcamakta ve yolculuk süresi 2 saate kadar uzayabilmektedir. (Ayrancılar'ın Konak'a uzaklığı sadece 30 kilometreden daha azdır.)
Mevcut ESHOT hattı olan 705 ise yalnızca sınırlı bir bölgede çalışmakta ve en fazla Sarnıç’a kadar hizmet verebilmektedir. Bu hattın yetersizliği, halkı aktarmalarla, dolmuşlarla ve yüksek maliyetli özel ulaşım araçlarıyla ulaşım sağlamaya zorlamaktadır.
Biz Ayrancılar’da yaşayan yurttaşlar olarak şunları talep ediyoruz:
✅ Gaziemir, Konak ve İzmir Şehir Merkezine doğrudan ve sık ESHOT seferlerinin başlatılması
✅ ESHOT 705 hattının güzergâhının genişletilerek İzmir merkezine kadar uzatılması
✅ Gece saatlerinde de hizmet veren toplu taşıma seçeneklerinin sunulması
✅ Ayrancılar’ın artan nüfusuna uygun planlanmış, modern ve erişilebilir ulaşım altyapısı
Ulaşım bir ayrıcalık değil, temel bir yaşam hakkıdır.
Ayrancılar halkı olarak yalnız bırakılmak istemiyoruz.
Sen de imzanla bu çağrıya destek ol, daha adil ve ulaşabilen bir Ayrancılar için sesimizi birlikte yükseltelim!

İmzacılar Ne Diyor?
Kampanya Güncellemeleri
Bu kampanyayı paylaş
Kampanya 24 Haziran 2025 tarihinde başlatıldı