Pasaporte de Puerto Rico ®️ #PasaportedePR #NacionalidaddePR

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Lcdo. José Santos started this petition to Hon. Presidente de la Cámara de Representantes de PR Asamblea Legislativa de Puerto Rico and

Estimado Pueblo de Puerto Rico:

Sería digno y justo de que, todos los puertorriqueños y puertorriqueñas a los que nos reconocen mundialmente desde hace muchos años como lo que somos, puertorriqueños, se nos proteja ese acervo cultural de nuestra ciudadanía y nacionalidad puertorriqueña a través de la creación de un nuevo Pasaporte propio que diga literalmente “Pasaporte de Puerto Rico”. A que nos protejan ese derecho de exhibir, mostrar y tener un Pasaporte bajo el nombre de “Pasaporte de Puerto Rico”.

A que el Departamento de Estado de Puerto Rico y la Asamblea Legislativa de Puerto Rico reconozcan formalmente al Pueblo de PR la nacionalidad que ya lo hacen un sinnúmero de Leyes Federales, entre ellas la Ley Foraker de 1900 y Ley Jones de 1917, y que a además se reconoce en el Art. 10 del Código Político de PR de 1902 y el Art. III sec. 5, Art. IV sec.3 y Art V. sec. 9 de la Constitución de PR; existe opinión firme del Tribunal Supremo de PR desde noviembre de 1997 y un Reglamento del Secretario de Estado 7347 para Regir el Proceso de Evaluación y Otorgamiento de Certificados de Ciudadanía Puertorriqueña que reconocen la existencia legal de la ciudadania puertorriqueña a través de un “Certificado de Ciudadanía de Puerto Rico” que actualmente expide el propio Departamento de Estado de Puerto Rico a todo ciudadano que cumple los requisitos de su Reglamento 7347.

A que también, la Asamblea Legislativa de Puerto Rico desarrolle las leyes y prerrogativas que reconozcan formalmente al Pueblo de PR la nacionalidad y ciudadanía de Puerto Rico en un Pasaporte que lleve el nombre de esa identidad. Que establezcan los criterios técnicos de su diseño, elaboración, impresión y presupuesto para la creación del Pasaporte de Puerto Rico.

Más info: https://www.ciudadaniadepr.com

Atentamente,

To The People of Puerto Rico.

Dear Sirs,

It would be worthy and fair by dignity and justice criteria that, all Puerto Rican’s who have been recognize by international community since many years as who we are, Puerto Ricans, that our cultural heritage to be a Puerto Rican citizenship and nationality should be protected through the creation of a new own Passport called "Puerto Rico Passport." Specifically, to protect that right to display, show and have a Passport under the name of "Puerto Rico Passport".

That the Department of State of Puerto Rico and the Legislative Assembly of Puerto Rico formally recognize to the the People of PR, the nationality that countless Federal Laws already do, including the Foraker Act of 1900 and Jones Act of 1917, and in addition, it is recognized in the Art. 10 of the Political Code of PR of 1902 & Art. III sec. 5, Art. IV sec.3 y Art V. sec. 9 of the Constitution of PR, moreover by a powerful Decision of the Supreme Court of PR since November 1997 and a also by a Regulation of the Secretary of State of PR number 7347 to govern the Process of Evaluation and Granting of Certificates of Puerto Rican Citizenship that recognize the legal existence of Puerto Rican citizenship through a “Certificate of Puerto Rico Citizenship” that is currently issued by the Department of State of Puerto Rico to any Puerto Rican or foreign citizen who meets the requirements of its Regulation 7347.

To also encourage the Legislative Assembly of Puerto Rico (Legislative branch) develop laws, regulations and prerogatives that formally recognize the People of PR the nationality and citizenship of Puerto Rico in a Passport bearing the name of that identity. That the Legislative Assembly of Puerto Rico establish the technical criteria of its design, elaboration, printing and budget for the creation of the Puerto Rico Passport.

We, with dignity, respectfully,

0 have signed. Let’s get to 100!