Petition Closed

This petition had 318 supporters

[English version here. Versão em português logo abaixo]

After Samarco's dam burst in Mariana-MG, Brazil that killed many people, potentially a whole river together with the extinction of many species of plants and animals, BHP Billiton and Vale continue to deny the waste is toxic.

Even with evidence that were made clear from the devastation caused to the river and its life from the mud slide that has now reached the sea and with the presentation of independent studies showing that the content of the mud has high levels of toxic materials, BHP Billiton and Vale continue to tell news outlets that that is not the case, without providing any evidence.

This needs to end. Either BHP and Vale have to prove beyond doubt that the mud isn't toxic or they need to be honest and deal with the consequences of that. Let's be clear though, the big companies should be responsible for the whole recovering costs either way.

[Versão em português. English version above]

Após a tragédia do rompimento das barragens em Mariana-MG onde várias pessoas morreram e onde potencialmente o Rio Doce morreu junto com a extinção de várias espécies de plantas e animais, a BHP Billiton e Vale continuam a negar que o rejeito é tóxico.

Mesmo com evidências claras da devastação no rio causadas pela lama que agora já chegou ao mar e a apresentação de estudos independentes mostrando que o conteúdo do rejeito é tóxico, a BHP Billiton e a Vale continua a espalhar pela mídia que isso não é verdade, sem mostrar nenhuma evidência.

Isso precisa acabar. A BHP e a Vale precisam provar, sem sombras de dúvidas, que o rejeito não é tóxico ou então eles precisam ser honestos e assumir as consequências. Contudo, vamos ser claros, sendo tóxico ou não as grandes mineradoras devem ser responsabilizadas por todos os custos da recuperação de qualquer forma.

Today: Tiago is counting on you

Tiago Griffo needs your help with “Andrew Mackenzie, BHP Billiton CEO: BHP Billiton and Vale be honest about the toxicity of the waste from the Samarco dam burst”. Join Tiago and 317 supporters today.