First Aid Readiness Act In memory of Lesandro "Junior" Guzman-Feliz and so many others!

0 have signed. Let’s get to 5,000!

On June 20, 2018, Lesandro "Junior" Guzman-Feliz was brutally murdered outside his neighborhood bodega in the Bronx, New York. After the brutal attack, Leasandro can be seen on video in the store, pleading for help, but was told to leave by the staff.

This should never happen again!

Currently, New York and many other states, do require proof of CPR kits, but that is not enough! All business owners in every industry and building superintendents, should also be mandated to take a basic First Aid Readiness and CPR class. They need to know how to use the kits properly, as the kits are, already a mandated requirement.

Under this law, business owners and building superintendents must undergo training every 2 years in order to remain in compliance and maintain their license. While rendering basic aid, will be completely up to the individual; consequences may apply to those who deny it, when there is no immediate threat to one's safety and/or Emergency Response Units have not arrived. Fines and fees will be imposed on all businesses who are out of compliance. A business may also face consequences ranging from fines and fees to the possibility of an immediate shutdown, when there is clear evidence of intentional neglect in helping to preserve human life, in a safe environment.

Please be reminded that what happened to Lesandro was beyond tragic and is not representative of the many hardworking and caring business owners in New York City, who would have done something. This law is now important to ensure that one does something or face the consqenuences outlined above.

ESPANOL

El 20 de junio de 2018, Lesandro "Junior" Guzmán-Feliz fue brutalmente asesinado frente a la bodega de su barrio en el Bronx, Nueva York. Después del brutal ataque, Leasandro puede verse en video en la tienda, suplicando ayuda, pero el personal le dijo que se fuera.
¡Esto nunca debería volver a suceder!
Actualmente, Nueva York y muchos otros estados requieren pruebas de kits de RCP, ¡pero eso no es suficiente! Todos los propietarios de negocios en todas las industrias y superintendentes de edificios, también deben recibir el mandato de tomar una clase básica de Primeros Auxilios y CPR. Necesitan saber cómo usar los kits correctamente, como los kits, ya son un requisito obligatorio.
Conforme a esta ley, los dueños de negocios y los superintendentes de edificios deben recibir capacitación cada 2 años para poder cumplir y mantener su licencia. Mientras presta ayuda básica, será completamente de la persona; las consecuencias se pueden aplicar a aquellos que lo niegan, cuando no hay una amenaza inmediata para la seguridad de uno y / o las Unidades de Respuesta a Emergencia no han llegado. Se impondrán multas y tarifas a todas las empresas que no cumplan. Una empresa también puede enfrentar consecuencias que van desde multas y tarifas hasta la posibilidad de un cierre inmediato, cuando hay una clara evidencia de negligencia intencional para ayudar a preservar la vida humana, en un ambiente seguro.
Recuérdese que lo que le sucedió a Lesandro fue más allá de lo trágico y no es representativo de muchos propietarios de negocios atentos y atentos en la ciudad de Nueva York, que hubieran hecho algo. Esta ley ahora es importante para garantizar que uno haga algo o se enfrente a las consignas detalladas anteriormente.

Today: Dina is counting on you

Dina Dream needs your help with “Andrew Cuomo: First Aid Readiness Act”. Join Dina and 3,465 supporters today.