30% Pay Cut for Top 10 City Managers

0 have signed. Let’s get to 5,000!

Impose a Minimum 30% Pay Cut for the Top 10 City of Santa Barbara Managers

The COVID-19 Pandemic has caused a devastating financial crisis throughout our entire community.  Well, not exactly. You might be surprised to learn that not everyone has taken a pay cut these past weeks. While 400 of the lowest-paid workers got handed pink slips, an elite group of the 10 highest-paid city managers retained every bit of their salaries and benefits.

The City of Santa Barbara’s City Administrator is compensated at over $379,428.52 a year, nearly TWICE the take-home pay of California Governor Gavin Newsom, America's highest-paid Governor.  The inequity in pay between the top 10 city managers and the average Santa Barbara resident, many of whom work in the retail and hospitality jobs that have been hardest hit by the crisis, is stunning.  The top 10 city executives make between FIVE to TEN times that of the average city resident, the interests of whom these managers are meant to protect.

Many of us believe that true leadership is demonstrated by a willingness to make difficult decisions, including adjusting downward one's own exorbitant salary during a crisis of this magnitude.  As an example, Tesla Motors recently reacted to disruptions from the COVID-19 emergency by shared sacrifice throughout the company.  Unlike the City of Santa Barbara, Tesla asked those paid the MOST to take the GREATEST financial hit.  Top Tesla managers received a minimum 30% pay cut. Why doesn’t Santa Barbara take a page out of Elon Musk’s book requiring shared sacrifice at the top,  rather than just furloughing the people at the bottom?

Petition Demand:  We respectfully request that the Santa Barbara Mayor and City Council immediately impose a minimum 30% across the board pay cut for the top 10 city manager positions listed below.  This pay cut should remain in force until AFTER our city fully recovers.

The City of Santa Barbara,  total annual pay and benefits*

1. City Administrator                                               $379,428.52
  2. City Attorney                                                      $346,609.81
  3. Assistant City Administrator                               $310,585.62
  4. Community Development Director                     $282,465.79
  5. Airport Director                                                    $237,347.56
  6. Interim Finance Director                                      $192,793.71
  7. Library Director                                                   $255,622.64
  8. Parks and Recreation Director                            $270,371.74
  9. Public Works Director                                          $307,759.02
  10. Waterfront Director                                             $208,688.94

Governor of California**                                                $201,680.00

Average Income of SB Resident***                            $37,692

*sources: transparentcalifornia.org  Most recent pay data from 2019;  current City of Santa Barbara total compensation likely even higher as the City Administrator and many department heads received another substantial increase retroactively in Nov 2019.  ** Salary only, total benefits unavailable  ***bestplaces.net

Reduciendo el salario de los de arriba

Imponer un recorte salarial mínimo del 30% para los 10 puestos de gerencia más altos de la ciudad de Santa Bárbara

La pandemia de COVID-19 ha causado una devastadora crisis financiera en toda nuestra comunidad. Bueno no exactamente. Es posible que se sorprenda al saber que no todos han recortado sus salarios en las últimas semanas. Mientras que a 400 de los trabajadores con salarios más bajos se les entregaron notificación de despido, un grupo selecto de 10 gerentes de la ciudad mejor pagados retuvo cada parte de sus salarios y beneficios.

El Administrador de la Ciudad de la Ciudad de Santa Bárbara recibe una compensación de más de $ 379,428.52 al año, casi el doble del salario neto del gobernador de California Gavin Newsom, el gobernador mejor pagado de los Estados Unidos.

Es impresionante la desigualdad salarial entre los 10 principales gerentes de la ciudad y el promedio de un residente de Santa Bárbara, muchos de los cuales trabajan los empleos de comercio minorista y hospitalidad los cuales han sido los más afectados por la crisis. Los 10 ejecutivos mejores pagados de la ciudad hacen entre CINCO y DIEZ veces la del residente promedio de la ciudad, cuyos intereses deben proteger estos gerentes.

Muchos de nosotros creemos que el verdadero liderazgo se demuestra por la voluntad de tomar decisiones difíciles, incluyendo el disminuir de su propio salario exorbitante durante una crisis de esta magnitud. Como ejemplo, Tesla Motors reaccionó recientemente a las interrupciones de la emergencia COVID-19 mediante un sacrificio compartido en toda la empresa. A diferencia de la ciudad de Santa Bárbara, Tesla les pidió a los que se les pagan MÁS que recibieran el MAYOR golpe financiero. Los gerentes mejores pagados de Tesla recibieron un recorte salarial mínimo del 30%. ¿Por qué Santa Bárbara no saca una página del libro de Elon Musk que requiere un sacrificio compartido en la parte superior, en lugar de simplemente despedir temporalmente a los empleados que están abajo?

Demanda de petición: Solicitamos respetuosamente que la alcaldesa y el concejo municipal de Santa Bárbara impongan de inmediato un mínimo del 30% en el recorte salarial general para los 10 puestos principales de administrador de la ciudad que se enumeran a continuación. Este recorte salarial debe permanecer vigente hasta DESPUÉS de que nuestra ciudad se recupere por completo.

Pago anual total y beneficios de La ciudad de Santa Bárbara *

Administrador de la ciudad $ 379,428.52
Abogado de la ciudad $ 346,609.81
Asistente del Administrador de la Ciudad $ 310,585.62