More medical residencies for Canadians!

0 have signed. Let’s get to 2,500!

(Le français suit.)

MORE RESIDENCY POSITIONS FOR CANADIANS!

We need more medical residency positions in Canada. More residency positions can be created if we press the federal government to replace foreigners with Canadian citizens and permanent residents by enforcing the provisions of the Immigration Act which requires Canadians to come first. If we stop allowing foreigners to use up our training resources and taking our training jobs, residency positions will have to be filled by Canadians.
In 2010, the federal government exempted foreigners applying for a visa to work in a residency position from having to prove through a Labour Market Impact Analysis (LMIA) that (a) there is no Canadian able to fill the position and (b) that allowing a foreigner fill the position is not hurting Canadians interests. This exemption is called Bulletin 230.
SOCASMA filed an application for the revocation of this practice which allows foreigners to take medical residency training jobs that should go to Canadians.
This is important to all Canadians.
Press the federal government to replace foreigners with Canadian citizens and Permanent Residents. Every Year there are about 310 residency positions in Canada filled by foreigners, compared to the only 326 residency positions in the International Medical Graduate stream that are available to Citizens and permanent residents of Canada that have studied medicine abroad.  These foreign filled positions should be filled Canadians and Permanent Residents first, before foreigners are hired. (Note that the vast majority of Canadians who study medicine abroad and 1rst and 2nd generation immigrants.  We should be giving them the opportunity to be trained and practice medicine in Canada, not forcing them to immigrate to another country because of current practices!)

Support Canadians & Permanent Residents studying Medicine Abroad by writing, or even better meeting, with your federal Member of Parliament, as well as Minister Mendicino and Minister Qualtrough.

To find your member of Parliament by postal code, click:   https://www.ourcommons.ca/Members/en

Minister Qualthrough's e-mail:  Carla.Qualtrough@parl.gc.ca;

Minister Mendicino's e-mail: Minister@cic.gc.ca

------------------------------------------------------------------------------------------------------

PLUS DE POSTES DE RÉSIDENCE EN MÉDECINE POUR LES CANADIENS!

Nous avons besoin de plus de postes de résidence médicale au Canada. D'autres postes de résidence peuvent être créés si nous exhortons le gouvernement fédéral à remplacer les étrangers par des citoyens canadiens et des résidents permanents.  Ceci peut être accompli en appliquant les dispositions de la Loi sur l'immigration qui oblige les Canadiens à passer en premier. Si nous cessons de permettre aux étrangers d'utiliser nos ressources de formation et d'occuper nos emplois de formation, les postes de résidence devront être occupés par des Canadiens.
En 2010, le gouvernement fédéral a exempté les étrangers qui demandent un visa pour travailler dans un poste de résidence, d'avoir à prouver par le biais d'une analyse d'impact sur le marché du travail (EIMT) (a) qu'aucun Canadien n'est en mesure de combler le poste et (b) qu'un étranger qui occupe le poste ne nuit pas aux intérêts des Canadiens. Cette exemption est appelée Bulletin 230.
La Society of Canadian Medical Students Abroad (SOCASMA) a déposé une demande de révocation de cette pratique qui permet aux étrangers de suivre des stages de formation médicale qui devraient aller aux Canadiens.
C'est important pour tous les Canadiens! Faites pression sur le gouvernement fédéral pour remplacer les étrangers par des citoyens canadiens ou des résidents permanents. Chaque année, il y a environ 310 postes de résidence au Canada occupés par des étrangers comparé aux 326 postes de résidence qui sont offerts aux citoyens et aux résidents permanents du Canada qui ont étudié la médecine à l'étranger. Ces postes à l'étranger devraient être comblés d'abord par les Canadiens et les résidents permanents, avant d'embaucher des étrangers. (Veuillez noter que la très grand majorité des Canadiens qui étudient la médecine à l'étranger sont des immigrants de première et de deuxième génération.  Nous devrions leur donner l'occasion d'être formés au Canada au lieu de les forcer à immigrer dans un autre pays pour devenir médecin.)

Encore mieux, soutenez les Canadiens et les résidents permanents qui étudient la médecine à l'étranger en écrivant, ou mieux en rencontrant votre député fédéral, ainsi que le ministre Mendicino et le ministre Qualtrough.

Pour trouver votre député fédéral par code postal, cliquez sur: https://www.ourcommons.ca/Members/en

Courriel du ministre Qualthrough: Carla.Qualtrough@parl.gc.ca;

Courriel du ministre Mendicino: Minister@cic.gc.ca