Petition Closed
Petitioning Xunta de Galicia Dirección Xeral de Patrimonio Cultural

Xunta de Galicia: Stop a la fumigación con glifosato en la Muralla de Lugo

El herbicida Roundup Plus es como se indica en su etiquetado, un "producto peligroso para el medio ambiente”. Las altas medidas de seguridad que precisa no garantizan su inocuidad. Este producto no está previsto para el uso que se va a dar en el Muralla.

El empleo de herbicidas en la Muralla de Lugo es innecesario y contraproducente para la conservación del monumento. La aplicación de herbicidas no resuelve el problema y produce fenómenos de resistencia en plantas peligrosas para la conservación del monumento , como la Parietaria judaica, siendo necesario el empleo de mayores concentraciones o de otros tóxicos en años posteriores.

Este agrotóxico genera riesgos para la salud humana, animal y ambiental siendo su exposición especialmente contraindicada para mujeres embarazadas, niñas y niños, personas mayores y aquellas con algún tipo de inmunodeficiencia. Hay fuertes sospechas que la exposición a herbicidas está relacionada con diversas enfermedades emergentes. El glifosato se relaciona en concreto con Linfomas Non-Hogkin, malformaciones, enfermedades endocrinas, degenerativas, del sistema nervioso, alergias y otras. Estudios recientes confirman su genotoxicidad (puede dañar el ADN celular) por inhalación en concentraciones hasta un 99% más bajas que las empleadas en labores agrícolas.

La limpieza de la Muralla con este producto implica su aplicación sobre unos 45.000 metros cuadrados de superficie de una estructura cerrada de hasta 10m de altura, que abarca la zona más turística de la ciudad, a pocos metros de viviendas, comercios, locales de hostelería, colegios etc., y visitada a diario por cientos de turistas, deportistas y paseantes, que se exponen sin saberlo a un producto de alta toxicidad.

____________________________________________________________________

O Roundup Plus xa indica no seu etiquetado que se trata dun produto “perigoso para o medio ambiente”. As altas medidas de seguridade que precisa non garanten a súa inocuidade. Este produto non está previsto para o uso que se lle vai dar na Muralla.

O emprego de herbicidas na Muralla é innecesario e contraproducente para a conservación do monumento. A aplicación de herbicidas non resolve o problema e produce fenómenos de resistencia en plantas perigosas para a conservación do mesmo polas súas fortes raíces, como a Parietaria judaica, sendo necesario o emprego de maiores concentracións ou de outros tóxicos en anos posteriores.

Este agrotóxico presenta un risco para a saúde humana, animal e ambiental sendo a súa exposición especialmente contraindicada para mulleres embarazadas, nenas e nenos, persoas maiores e aquelas con algún tipo de inmunodeficiencia. Unha evidencia médica crecente sospeita que a exposición a herbicidas está relacionada con diversas enfermidades emerxentes. O glifosato relaciónase en concreto con Linfomas Non-Hogkin, malformacións, enfermidades endocrinas, dexenerativas, do sistema nervioso, alerxias e outras. Estudos recentes confirman a súa xenotoxicidade (pode danar o ADN celular) por inhalación a concentracións ata 99% máis baixas que as empregadas en labores agrícolas.

A limpeza da Muralla con este produto implica a súa aplicación sobre uns 45.000 metros cadrados de superficie dunha estrutura pechada de ata 10m de altura que abrangue a zona máis turística da cidade, a poucos metros de vivendas, comercios, locais de hostalería, colexios etc., e visitada a diario por centos de turistas, deportistas e paseantes, para os que supón un risco moi difícil de medir.

A Muralla de Lugo é un hábitat antropoxénico que serve de refuxio para réptiles e diferentes especies de aves, algunhas das cales se atopan dentro do Listado de especies en réxime de protección especial. Os efectos do glifosato para estas especies é difícil de valorar.

Sendo a cidade de Lugo un dos poucos núcleos urbanos sito dentro dunha Reserva da Biosfera e a Muralla e a Vila de Lucus Augusti elementos fundamentais desta, ademais de estar declarada Patrimonio da Humanidade pola UNESCO, este tipo de actuacións ofrecen unha imaxe negativa tanto da cidade como das estratexias de conservación do seu patrimonio e as políticas ambientais da Administración, totalmente opostas aos principios que promove a UNESCO e cun efecto moi negativo dende o punto de vista socioeducativo.

Letter to
Xunta de Galicia Dirección Xeral de Patrimonio Cultural
Acabo de firmar la siguiente petición pidiendo a: Direccion Xeral de Patrimonio Cultural- Xunta de Galicia

Que se paralice la fumigación de la Muralla de Lugo con herbicida

- La Muralla de Lugo es un hábitat antropogénico que sirve de refugio para réptiles e diferentes especies de aves, algunas de las cualess se encuentran dentro del Listado de especies en régimen de protección especial. Los efectos del glifosato para estas especies es difícil de valorar.
- Siendo la ciudad de Lugo uno de los pocos núcleos urbanos situado dentro de una Reserva de la Biosfera y la Muralla un monumento declarado Patrimonio de la Humanidad por la UNESCO, este tipo de actuaciones ofrecen una imagen negativa tanto de la ciudad como de las estrategias de conservación de su patrimonio y de las políticas ambientales de la Administración, totalmente opuestas a los principios que promueve la UNESCO e con un efecto muy negativo desde lel punto de vista socioeducativo.

Atentamente,